måndag 30 mars 2009

Vårtecken 2

Då var det måndag återigen. Den sista för denna månad dessutom. Förra måndagen startade Viveka denna vårteckenspaning och nu gör jag ett försök med att visa vad som hänt hos oss under veckan som gått.



Snön är nästan borta....... igen för vilken gång i ordningen vet jag inte. Jag har bestämt mig för att INTE reagera mer på alla "snöåterfall". Nu har meterologerna åtminstone lovat lite sol till veckan som kommer. Får se om de har rätt.



Vi hann inte plantera så mycket i höstas. Gissa om det kliar i fingrarna nu, men, men det är bara att snällt vänta:)

Min Magnolia har i alla fall massvis med knoppar. Ska verkligen bli spännande att få se den blomma för första gången.



Jag köpte en vinterhärdig Hibiskus som skulle klara av vårt klimat och vår zon. Efter att ha haft den i kruka under hösten planterade jag ut den här. Den ser väldigt död ut om ni frågar mig. Förhoppningsvis sover den bara...... djupt.



Det rosablommiga Kinesiska körsbärsträdet ser ut att komma med mycket blom, även fast det fortfarande är brunt med nakna spretiga pinnar.



Slutligen. Ungen min klär sig inte direkt efter vädret. Det spelar ingen roll att mamma manar på att klä sig lite varmare. Jag fattar inte egentligen varför jag tjatar. Jag minns det själv som igår när jag gjorde precis samma sak. Hellre frysa och se bra ut liksom:)

Ser ni att jag fick skrapa rutorna på bilen imorse.


Nej, längre än såhär har inte våren kommet hos Lundins.

10 kommentarer:

Erika sa...

Jag lovar jag lovar jag ska berätta igår vart bara fel och jag fick itne gjrot nånting.

Anna sa...

Vilket himla fint hus ni byggt!
Mysig blogg med massa rolig inspiration!
Ha en bra dag!
Kram A

mie sa...

Haha... jo du Lundinskan visst klappar det ett AIK-hjärta i denna vackra kropp och visst var det den mörka i lugg som du såg i Tv-rutan som heter Fru Nygren :-)
Denna Tv-match kostade att jag missade Balrogs P92 kvf i Viksjöhallen men jag var snabbt inne och kollade att det hade gått bra :-)
Jag tycker inte illa om Täby på det sättet men jag njuter stort av att höra/se att Balrogs demoner plöjer ner dem i alla serier :-)
Skadeglad? Nej men tacksam mot Balrog för att jag slipper se deras nöjda nunor var än jag vänder mig!
Domaren är rapporterad till förbundet men säkert har du rätt - ingen åtgärd.
Stå på nu ikväll och sedan får jag sparka igång råttorna så vi kan ha riktigt trevligt tillsammans i Globen den 18 April.
Kram på dig.
(Rebecka är väl för söt!!Gratta från oss i efterskott)

Vimsingen sa...

Det ser verkligen ut som om vården kommit till er! Vi var ganska nöjd med snön...för när den börjar tina bort ser man vilken leråker vår trädgård är.
/Vimsingen

Anna sa...

Jajustdet, Cloetta har vi ju också! Haha!
Ja det är verkligen kalas med det här forumet och att blogga om sitt husbygge! Man får såå himla mycket inspiration och tips ifrån andra byggare!
Antar att det är första våren för er i nya huset, njut njut njut! Det är något alldeles speciellt med den här årstiden, och ännu mera speciellt blir det ju i ett precis nytt hus! Har du några gröna fingrar? =)
Jag hör av mig om det är något! =)
Kram A

Helena sa...

Hej Maria
Ska bli kul att få följa dina fina
träd och buskar se hur de blommar.
Din magnolia kommer bli jättevacker när den blommar.Angående din hibiskus så tror jag faktiskt inte alls att den behöver vara död.En del växter kan se ut sådär och sedan blomma något enormt.Vi får hoppas att det är så:)
Ha det.
Kram Helena

Ingrid sa...

Åh så mycket vår ni har mot för oss, jag börjar bli otålig och vill ha barmark NU ;0)

~Livet i byn

Maria - Villa Krutbruket sa...

Vad härligt att se bar mark :)
Nu vill vi inte ha mer snö...
Kram Maria

Maria sa...

Åh vad roligt att ni har kommit iordning med tomten. Våran tomt är som en leråker..ser tyvärr inget ljus i tunneln...

Har möblerat om i hallen igen. Lägger ut bilder senare =)

Viveka på Humlebacken sa...

Men oj, förlåt...
Jag har inte haft tid att gå min vanliga runda via bloggkoll utan jag gick bara på alla som var med i vårteckensutmaningen... och så såg jag fel inlägg.. *skäms..
Vår magnolia ser ung likadan ut, vi köpte väl dem samtidigt ung? Ge inte upp vad gäller hibiskusen, den kan sova djupt.. det tar tid för den tar komma igång.. annars får du åka tillbaka med den, för man kan inte acceptera att den dör första vintern..
ha det bäst
kramar