onsdag 25 mars 2009

Onsdags blaj

Sitter och väntar på min kollega som ska hämta upp mig idag. Det är onödigt at ta två bilar när man ska åt samma håll. Vi ska till Nyköping för att stäla ut våra produkter på en liten restaurangmässa.

Imorgon och på fredag bär det av ytterligare en bit söderut. Då ska vi nämligen konferera igen och denna gång ska vi till Kolmården och Vildmarkshotellet.

Slänger in detta egentliga innehållslösa inlägg så att ni ska veta varför jag "tystnat" en stund.

Har varit en snabb sväng runt hos er andra bloggisar och istället för en snabb liten kommentar hos er hälsar jag på det här viset. Hej, hej;)

Somliga andra får en liten extra hälsning här nedan. Eftersom jag nu skriver i hundranitti så hinner jag inte länka. De finns ändå länkade till vänster på bloggen om ni av en händelse inte redan varit hos mina vänner.

Viveka (Humlebacken), responsen på din vårutmaning var fantastisk! Håller med. Kul att det blev så. Det ska även bli roligt att fortsätta med den fortsättningsvis. Vad många landskap du fått ihop. Jag som trodde att allt ovan Uppsala var Norrland och allt under Södertälje var Danmark typ:)

Haha, jag bara skoja! Nedrans Stockholmare tycker väl ni nu. Hahaha...

Sandra (Talludden), Tycker om ditt senaste inlägg!!! Vad var det jag sa. Visst var det värt allt slit! Jag är verkligen glad för din och Dicks skull.

Maria (Adrians backe), vilken liten sötis du har i backarna:)

Ika (Ika kan själv) MUMS!!! Och ja det blir kalas på fredag kväll och även på lördag.

Charlotta (Charlottas hemmaplaner) Ja jäklar snart är det dags du!

Petronella (Tinnar och Torn) Halloj fröken polman! Vilka inlägg! Vilka härliga funderingar. Instämmer helt och fullt med dig även fast jag är värsta neggot till vinter och snö. Det finns liksom inte kyla i mina gener helt enkelt. Du har ändå helt klart rätt! Våga njuta oavsätt väder! Absolut. Ska försöka.

Apropå väder är jag en jäkel på att släppa just väder;) Fast det är ju en helt annan femma det. Jag misstänker att jag har min överkvinna någonstans därute dock, förmodligen den man minst anar. ...Hihi. Nu menar jag inte dig Michelle! (Min kompis IRL) Du slår oss alla;-)

Vilket märkligt inlägg detta blev!

Aja, nu har ni i alla fall "hört" från mig....

Ha det najs.

6 kommentarer:

Familjen Eriksson sa...

Hej!

Om du träffar min gamla klasspolare på Vildmarkshotellet får du hälsa från mig. Hon heter också Maria... I efternamnet har hon ett djur.
Kom på att man inte bör skriva namnet på icke inblandade personer på nätet, så jag "krypterar" det lite.

Stackars din resekompis om du sitter och delar med dig av ditt väder i bilen...

Kramis!

mie sa...

Hej

Härligt med väder!
Vore hemskt om det inte var skillnad från dag till dag, vad ska man då snacka om? Visst ja, innebandy!
Men lika lite som alla älskar innebandy, lika lite älskar alla vintern :-)
Jag föredrar sommar och innebandy fast det går ju inte ihop. Därför älskar jag vintern för då är det innebandy och sommaren älskar jag för då är det sol och semester ;-)

Hade tänkt haka på den där vårkänslan men inser att det inte skulle funka med mig, jag är alldeles för ostrukturerad för att komma ihåg det varje vecka :-) Men jag kikar på alla andras och njuter!
Ha det gott

sandyekman sa...

Vad härligt med Kolmården. Hälsa delfinerna från mig å ta gärna kort på deras nya spa som jag hört ska vara lovely.
Själv har jag en lugn vecka innan mitt resande börjar. Holland, Italien, Holland igen och England ska klaras av inom en månad.
Puss å kram

Anonym sa...

Hej fru knäpp! Det är alltid lika kul att läsa dina inlägg, även om detta kanske trots allt var av det mer städade slaget..:) Visst var det kul att så många hörsammade uppmaningen. Jätteglad är jag.
Och nedrans stockholmarjävel tänkte vi om dig redan innan:)
kramis

Anonym sa...

Hej Maria!

Oj vad du flyger och far runt i landet. Skall bli kul att få veta vad du tycker om Kolmårdens nya spa. Jag har funderat på att åka dit. Jag älskar ju både delfiner och spa.

Apropå "nedrans Stockholmare". Vet du varför alla nyblivna föräldrar i Göteborg jublar lite extra just i år?
Jo, bara för att deras barn slapp att bli NOLL-ÅTTOR....

Ha det så bra nu!

Kram //Charlotta.

Erika sa...

Helt klart 190 på det inlägget.
Själv kan ju säg att alt över Göteborg är Norrland vilket borde inkludera dig så du är inte ensam med att dra sträck i landet!!