fredag 20 mars 2009

Presenter

I söndags då jag var på match precis innan jag skulle iväg till Gotland träffade jag Gittan. Gittan har en egen blogg och den handlar om innebandy. Hon är en duktig skribent och skriver intresserat och intressant om innebandy i allmänhet.

Jag vet att Gittan minsann följer min blogg, även fast hon är en sån som inte skriver kommentarer:) När jag träffade henne i söndags hade hon med sig dessa ......



... böcker till mig. Anledningen var att hon tänkte att jag kanske ville ha lite inspiration nu till våren då vi ska fortsätta arbetet utomhus. Det är verkligen så snällt och omtänksamt av dig Gittan!

Tack snälla Gittan, jag har redan hittat massor av härliga tips i böckerna.


När jag sedan återvände hem från Gotland väntade en avi på mig som kommit på posten. "Du har ett stort brev att hämta" stod det på avin. Jaha tänkte jag, vad kan det vara?

Jo......



...det var den här fina grodan som man kan tända ljus i (fick även en massa ljus som luktar jättegott i paketet) med hälsningen,

"Hej, jag såg ditt inlägg om din Prins (groda) tänkte att du kanske ville ha en Prins ute på din nya blivande altan i sommar också. Ta vara på dig. Kram Mie"

Mie är en innebandymorsa precis som jag. Hon skriver om sina innebandybravader på den här bloggen. Mie har jag aldrig ens träffat IRL men jag har följt hennes blogg sedan den föddes för lite drygt ett år sedan. Mie brukar dessutom skriva gulliga kommentarer här hos mig då och då.

Tack snälla Mie. Vad gullig du är!

Vadan detta? Varför ger ni mig så fina presenter? Jag blev lika glad som jag blev förvånad. Mest glad. Jätteglad, vilken överaskning! Att bara få presenter liksom bara sådär!

Tack söta rara ni, Gittan och Mie för de fina sakerna. Nu har jag lite av er hos mig också:)

Superduper trevlig fredag önskar jag er bägge och även alla er andra!

Själv inväntar jag gubben för vår fredagstradition. Bastu och mys!

MUMS;-)

Dessutom är vädret kanon och det ser ut att hålla i sig över hela helgen.

DUBBELMUMS!

7 kommentarer:

mie sa...

Majsan!
Har du tänkt på att du kanske är vår inspirationskälla??? Både jag och gittang verkar ju trivas bra hemma i din bloggsida båda 2 men det är klart vi trivs ju i solnahallen också :-)

Kramiz till familjen och njut med fredagsmumset, lördagsmumset och en sväng med söndagsmums också. Jag antar att det blir några timmar innebandy för Lundinska familjen även denna helg.
Jag håller tummarna!!!!

Anonym sa...

Kan mycket väl förstå att du får så härliga överrasknings presenter med tanke på att du är så himla lätt att tycka om!!

TACK för bilderna från Gotland - jag blir liksom lycklig av att bara titta, känna igen mig och nästan känna doften av Gotland! Så DET kan man verkligen få kalla FÖRMÅN - att vara "tvungen" att åka över dit ett par svängar om året! Lyckliga du;)

Ha en härlig fredagkväll och så håller vi så klart tummarna på fredag!!

Kram Malin

Anonym sa...

Snurrigare än vanligt..... jag menar ju såklart SÖNDAG!!

Kram igen då;)

Taklyftet sa...

Vad kul att få presenter!
Kul inlägg om din blivande svärson, vad tyckte dottern om bortgiftet ;-)?
Det är några år sen sist jag besökte Gotland, får nog lägga in det i resplanen för någon sommar framöver.
Du får ha en bra helg!
Kram Jenny

Karlsebakken 37 sa...

Ahhh, så gulligt! Because you're worth it - därför får du presenter! Ha en hääärlig fredagskväll nu, det är du också värd efter jobbresa och allt den här veckan. Stor kram C

Tinnar och torn sa...

Hojt i (bastu)stugan, säger som norrbaggen: Bacause you´re worth it!! Lyllos dig som har en hyfsad trädgård att påta i. Hos mig får katter och annat löst kreatur vada genom leran.

Jo söndag ja! Min mammas Robban ringde just och ville ha hjälp med att städa ur huset (det gamla vi bodde i som de renoverat). De nya hyresgästerna kommer att flytta in nästa helg och mamma har blivit sjuk. Så det blir städa för mig och Ö i helgen. Får kolla innebandy någon annan gång.

Njut av vin och familj nu kramis Pellis shoto

Erika sa...

Hoppas vin smakat fint o att bastun värmde. I morgon hoppas jag du kommer ut i trädgården o kan njuta av ditt "ikaträd"!