söndag 15 mars 2009

Slutspelsdags

Kvällen igår avslutades med underhållning på hög nivå vill jag lova. Luddes stil när han spelade Wii fick oss alla att kikna av skratt. Idag har vi träningsvärk i magmusklerna av allt garvande!

Skönt med en karl som bjuder på sig själv;)



På morgonen möttes vi av ett kök fullt med småbrudar som fixade frukost.



Det är en viktig dag idag. Balrogs damlag spelar sin första slutspelsmatch och för Jessika och Alexandra är det den första i karriären.

Det var så mysigt att lyssna på tjejerna vid frukosten. Småtjejerna hade många frågor och funderingar kring matchen. De äldre flickorna försökte svara på deras frågor så gott de kunde. Helga som är center i laget med flera års erfarenheter i slutspelssammanhang och Rebecca som förvisso redan (tyvärr) lagt av men har meriter då hon var med i Balrogs damlag under de åren de vann flera SM-Guld i rad.



Alla mina lådor gick de igenom, samtidigt som frågorna kring matchen haglade.



Efter frukosten gick dom stora brudarna på en härlig promenad medan de små brudarna stannade hemma eftersom de inte "pallade" hänga med.



Här sitter Rebecca och Helga och väntar på våren.

Förresten!..... ser ni att jag tillslut hittade min bänk som jag så ivrigt efterlyste i höstas;-) Köpte den på IKEA och den heter Smidö. Jag köpte faktiskt två, de väger inte mycket och jag tänkte att de är lätta att flytta runt om man senare i vår/sommar är många som vill sitta ute på våra stora (blivande) altaner.



Det här är mitt Magnoliaträd. Gissa om jag längtar till våren för att se det blomma för första gången. Bilden är suddig. Jag ville fota en av alla ludna knoppar som trädet har på nära håll.

Tänk att varje sånhär ful knopp ska bli.......



....Såna här vackra blommor! Åhhh vad jag längtar!


Men först är det match. 17.00 börjar kvartsfinalen. Det blir ett hett, tufft, rykande derby mot Täby. Kvartsfinalsserien spelas i bäst av tre matcher. Spännande:)

Nu ska jag packa min väska för jag måste åka till Gotland och jobba ikväll. Jag åker direkt efter matchen. Och så ska jag givetvis även göra en stärkande matchvinnande lunch till alla brudarna innan de drar iväg till sin samling.

Håll tummarna nu!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har redan börjat hålla tummarna!!

ColonialEast sa...

Lycka till med matcherna!!! Tycker bänkarna blev ursnygga. Är lite sugen på likadana. Samma färg på huset - samma bänkar - samma magnoliaträd (fast där var jag åtminstone mitt först - står i garaget men det måste nog ut ny).
Kram!!!

Anonym sa...

Klart att vi håller tummarna för våra favorit-tjejer!! Nu ser jag på klockan att det bara är en halvtimme kvar till matchstart så du hinner väl inte läsa detta innan... men ni vet att vi hejar ändå hoppas jag;)

Jodå, visst blev det en liten snabbdate med Tjatte - jätte kul att träffa och prata med henne även om det blev kort! Josefine blev så glad för din hälsning och det du skrev på hennes sida förresten - det värmer henne så gott att veta att ni tänker på henne. Hon satte pers i två grenar och även om det var en lång dag med tävlingar från 9.00 till efter 17.15 så var det en nöjd och glad tjej som satt i bilen hem sedan:)

Nej, du Margut, nu får vi hoppas att det går bra för de dina på matchen och att du får lite tid att njuta av Gotland! Nu måste jag kika runt bland alla bloggisar som jag missat under ett par dagar.

Kram Malin

Anonym sa...

Tänk att du fick tag på de där snygga bänkarna till slut. Passar perfekt till ditt hus!!!

Visst är det spännande med växter som man valt och planterat själv. Jag har aldrig varit speciellt intresserad av trädgård, men nu skall det faktiskt bli askul att välja träd och buskar.

Heja, heja, heja!!!! Håller alla tummar jag har. (2 st)

Från koja till slott sa...

Hej! Såg ju mysigt ut vid frukosten, ni har så fint kök!

En fråga om er dörr, vart kommer den ifrån??? Gillar den färgen jättemycket. Och husnummerskylten, är den månne från Perlan Living??

Hoppas det gick bra idag!

Kramar Pernilla

Vi bygger ett Doppingen hus sa...

Vilken underbar blogg du har. Gillar skarpt när man får se bilder inne från huset, gärna fler. Detta ger inspiration för en annan. Ni har det så himla fint.

Erika sa...

Så du fick tag på din bänk till slut, roligt. Hoppas det gick i matchen och att du får ett par härliga dagar på Gotland.

Rolgit att du visar din fina ludna Magnolia knopp. Hoppas vi får se när den visar alla sina blommor.

Jag var runt lite i helgen o kollade in läget i butikerna gällande körsbärsträd. Ser rätt bra ut.

Karlsebakken 37 sa...

Good morning sunshine!! (Eller ja - god förmiddag är det kanske snarare, den här morgonen har bara rasat iväg...!)

Hoppas att du har det bra på ditt älskade Gotland! Så kul att tjejerna vann igår - såg att Alexandra var med på bild på innebandy.se! Nu är det bara en match till då så blir det totalt finalyra i Lundinska hemmet!?! :)

Shiiiit vilken god mat du hade gjort till i lördags, hade gärna varit gäst hos dig då...! Själva åt vi betydligt enklare men jag satt här och petade i mig maten och såg på Melodifestivalen och tänkte att "hmm, undrar vad Maria och de smaskar i sig nu!?". Visste allt att det skulle vara något smarrigt...!

Tusen tack för alla söta hälsningar de sista dagarna ang det där med plånboken också. Det har tagit lite bearbetning av det som hände, blev nog räddare än vad jag trodde, så det har verkligen hjälpt. Nu är jag iaf laddad med massor av energi efter den härliga dagen igår! När du skrev så var det fortfarande grådassigt ute men sen sprack det upp och vilken dag det blev!

Nope, nu måste jag försöka få i mig lite mat (har inte ens hunnit det!) och sen jobba lite till innan det bär av mot läkaren om en timma...!

Ha det så härligt på Gotland och lycka till med jobbgrejerna så hörs vi snart igen!

Stooooor måndagskram från mig till dig

Anonym sa...

Det såg riktigt smarigt ut med tapas!
Jag hoppas att det gick bra på matchen för tjejerna, men det måste det ju ha gjort :-)

Jag undrar vad det är för soffa du har i vardagsrummet? Jag har letat efter en liknande men tyvärr har jag ännu inte hittat någon som jag gillar och så fick jag syn på din soffa och utropade "Precis en sådan!"

Hoppas att du har det bra på Gotland och att du får en trevlig vistelse (dvs. inte för mycket jobb)
Kram

P.S. Tack för en superblogg, bloggar inte själv men jag följer bla. din efterosm den är så inspirerande

Maria sa...

Hej Pernilla,

vad roligt att du uppskattar min blogg!

Tjejerna vann sin match med 6-2. Nu spelar de retur på söndag borta. Vinner vi även den matchen är vi vidare till semifinal. Vinner vi inte blir det en tredja avgörande med hemmafördel för oss. Helga gjorde en fantastisk insats, måste ha varit min mat... eller hur;)

Soffan är köpt på MIO. Den heter Sit Down (fyndigt och genomtänkt namn;))

Kram Maria

Karlsebakken 37 sa...

Hallå där borta på hotellrummet! Jag kanske såg fel men när jag gick in på den här linken (http://www.innebandy.se/templates/page____121752.aspx) på innebandy.se så såg det ut som Alexandra längst bak i bild. Kanske jag hade fel men i så fall var det väldigt likt henne!?

Haha, ja det blev tydligen några skor när man ställde upp dem sådär... Har en liten hook up på fina (och billiga - då kan man köpa fler och byta oftare!) ballerinaskor. Och så måste man ju ha en hel del skor till jobbet för att göra de svarta kostymerna lite roligare...!

Dagens läkarbesök gick egentligen väldigt bra, helt enligt kurvan, fram till att läkaren inte lyckades hitta några hjärtljud... Han var väldigt lugn och sa bara att så är det ibland, ingenting att oroa sig över. Men det hjälpte ju inte mig... Så Lars ringde en privat UL-klink och vi fick komma på en gång. Så det blev ett "ofrivilligt" ul idag...! Det första vi fick höra var starka hjärtljud och sen fick vi både 2D och 3D-bilder på en stark, frisk och väldigt sprallig liten bebis som vägrade att ligga stilla! Vi är alldeles för nyfikna att inte ta reda på könet men eftersom bebben inte ville ligga stilla så var det lite svårt att få en bra bild. Med en god del osäkerhet så verkar det iaf som om det blir en liten Gustav! Det var fantastiskt att se och nu längtar vi bara ännu mer tills storken landar här!

Ojoj, nu blev det en sån där lång kommentar igen, kan ju inte låta bli...! Du är ju en sån där som man bara vill dela med sig av allt till! :)

Ta och njut ordentligt av hotellrummet och en skön lugn innekväll nu(om du är som jag alltså som faktiskt tycker att det är lite mysigt att gotta sig på hotell - även på jobbresor...)! Så får du satsa på ett storstilat performance på St Patrick's firandet imorgon!

Hörs snart igen, kramelikram!

Karlsebakken 37 sa...

Eh, var tvungen att dubbelkolla och det visade sig att bilden på innebandy.se visst var från en annan match... Typiskt mig att inte läsa bildtexten... :) Sorry! :)