söndag 22 mars 2009

Söndagsmix

Känner att jag behöver "babbla" av mig lite.

Först vill jag bara förtydliga mina inlägg från igår. De som heter Helena 1, Helena 2, Helena 3, Helena 4. Det är alltså INTE bilder på MITT hus!!! Det är gästinlägg från Helena som har varit en flitig kommenterare på såväl min blogg som på mina "bloggsystrars" bloggar. Helena har byggt ett fantastiskt hus och det är alltså HENNES bilder och text i de fyra inläggen. Helena har ingen egen blogg. Därför "lånar" jag ut utrymme på min blogg till Helena.

Är det någon som är nyfiken på Helena och hennes hus kan ni gå in under Etiketten "Helenas hus"

Nu blir det innebandy.

Förra söndagen spelade vi (mitt lag Balrog där min make och mitt ex är coacher och där vår yngsta dotter spelar och där min älsta dotters bästisar spelar, för er som inte hängt med) den första kvartsfinalen i en serie i bäst av tre matcher. Vårt motstånd är Täby och det är alltså ett derby.

Den första kvarten vann vi med klara 6-2. Idag blir det returmatch borta för oss. Alltså hemmafördel Täby. Det är alltid pirrigt med slutspelsmatcher för det verkar inte spela någon roll om man varit grym under en hel serieomgång. Det är först i slutspelet som det verkligen gäller.

Vid vinst idag är vi klara för avancemang till semifinal. Vid torsk blir det en tredje avgörande i vår hemma hall nästa helg eftersom vi placerade oss bättre än dem i serietabellen.

Jag vet inte vad det är med mig iår. Jag har varit med så länge nu att jag borde vara luttrad. På något sätt blir det bara värre och värre för varje år som går. Jag är jättepirrig och stissig och sitter och darrar som ett asplöv när jag tittar på matcherna numera.

Dagens drabbning börjar 15.30 och den går att följa online på http://www.innebandy.se/ . Jag hoppas att ni håller tummarna för oss nu.

Jag skrev i en annan blogg tidigare. Den handlade om mitt liv som innebandymorsa. Jag var tvungen att gå in där och se efter vad jag skrev förra året då vi var där vi är idag. Jisses.... så mycket känslor sport rör upp:)

Jag länkar till några läsvärda texter här här här och varför inte den här . ( Dessa inlägg som jag länkar till är skrivna i samband med SM finalen förra året. Det betyder INTE att jag tagit ut något i förskott. Vi är fortfarande i kvartsfinal och än kan mycket hända.)

Jag vet inte egentligen varför jag länkar dessa texter på den här bloggen. Det är ju en husbyggarblogg... eller det var det först från början i alla fall. Jag tror att jag känner såhär faktiskt.....

Det är viktigt för mig och min person att min omgivning förstår hur jag känner, mår och tänker. Det är inte jag som spelar, det är inte jag som coachar.... men shit vad detta berör och angår mig!!!

Kommer man mig nära (vilket många av mina bloggsystrar har kommit att göra) då vill jag att man ska veta hur jag känner inför olika situationer.

Så nu vet ni på ett ungefär.... tror jag.

Hursom helst, om dagens drabbning kan ni som är intresserade (Viveka? ;-)) läsa här och här och här .


Pirrig? Jag?............. NÄHÄ;-)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Maria!
Vill först återigen tacka dig för att jag fått gästblogga hos dig.

Nu kommer jag till dig och dina känslor du har inför matcherna mm.
Under den tid jag har följt din blogg ,så har jag förstått att du är en känslomänniska.Du kan skratta,känna ,ge värme och medmänsklighet.Spelar ingen roll att det inte är du som spelar eller coachar.Idrotten är en stor del av er familj ,och det är klart att det påverkar dig.Ni verkar stå varandra väldigt nära i er familj vilket är jättehärligt.
Klart att jag håller tummarna.
Gillar sport så jag ska försöka följa det.
Ha nu en härlig Söndag.
Kramisar Helena

Karlsebakken 37 sa...

Haha, har full förståelse för att du är så pirrig - ni lever ju och andas innebandy! Mamma var likadan när jag och mina systrar tävlade i hoppning... Hon var tvungen att vara med i stallet men jobbade i cafeterian när det var dags för oss att komma in på banan eftersom hon var för nervös för att titta...! :)

Håller alla tummar jag kan hitta för att matchen går bra i eftermiddag så att ni kommer direkt till semin utan en "omväg" via hemmahallen nästa vecka.

Stor söndagskram på 're!

Karlsebakken 37 sa...

P.s Så fina bilder från Helena - stort GRATTIS Helena till ett fantastiskt hus! Och tack Majsan för att du lånar ut plats till Helena så att vi andra får se också! D.s

Anonym sa...

Klart att vi håller tummarna, och klart att jag är intresserad. Men som vanligt hittar jag ju inte matchen, eller hur det har gått... Hoppas att du berättar sedan:)
kram
V

Anonym sa...

Grattis till vinsten.

Ha det!

Kram Helena

Tinnar och torn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tinnar och torn sa...

Hej Sis!

Hoppas det gick superbra för de dina idag. Höll tummarna mellan fönsterputsning och listspikning. Nu ska jag snart hoppa i säng. Försöker hålla mig lite vaken inför nattjobb imorgon. Vill kunna sova lite längre imorgonbitti.

Det var ingen fara alls med gotlands-sändningen men inget som behöver skyltas ut liksom ;o)

Puss på dig, ska bli spännande att se var alla hittat vår imorgon, speciellt hos dig som inte tänker plåta blomster om jag fattat rätt?!

Kramis platize, oj tjusigt värre om man kör med franskt uttal eller??//Petronella

Tinnar och torn sa...

Ahh, ser ju nu att ni vann. Grattis!!