lördag 14 mars 2009

Här ska feedas!

Under juluppehållet och framåt har jag plussat på mig en circus sisådär 6 kg. Det är någonting som jag brukar göra varje år av någon märklig anledning.

Något som är lika märkligt är att jag även någongång runt Mars brukar "tappa" dessa överflödiga kilon. Nu är jag alltså jag igen;-)

Det tänker jag fira ikväll med ett megafross utan dess like! Passar ju bra med tanke på att det är Melodifestivalfinal och att tjejerna bjudit in sig hos mor och far med varsin kompis:)




I veckan fyndade jag denna underbara kokbok på bokrean. Mycket utav det jag skall "svänga" ihop till min Tapasbuffe har jag hittat i boken.

Underbara recept!

Kvällens meny...som det ser ut just nu:

  1. Chevrebollar med valnötter
  2. Bruchettas
  3. Heta räkor
  4. Fetaostpiroger med ruccola
  5. Tortilla con cebolla. (Spansk omelett)
  6. Rostade ungspaprikor med chevredip
  7. Ljumna rödbetor med pepparrotcreme
  8. Marinerade Kronärtskockshjärtan
  9. Pastasallad med soltorkad tomat, mozzarella och serrano
  10. Spanska charcutterier
  11. Goda ostar
  12. Goda oliver
  13. Gott lantbröd

Och viktigast av allt, ETT GOTT VIN!

Till efterrätt har Alexandra tänkt göra sin "special" som är en riktig kaloribomb men smakar ljuvligt.

Imorgon när jag väger mig igen lär jag ha fått på mig de tappade 6 igen antar jag. Man vad gör det om 100 år;-)

Nu ska jag bokstavligt talat köra så det ryker bland mina pannor och kastruller. TJOHO!

Ps. För er som undrade hur det gick för Beccissmulan på sitt möte.... Hon ringde direkt efteråt och kvittrade nöjt;-) = Mamma glad. ds

7 kommentarer:

Anonym sa...

Micke har just gått ut och startat bilen, vi kommer nog fram lagom till du har dukat fram alltihop... det låter bara föööör underbart för att missa...
kram

Anonym sa...

Åhh, vad jag blir avundsjuk på dig! Dels att du bara "tappar" kilon av bara farten, och att du verkar jätteduktig på att laga mat! Själv kämpar jag på med min nutrilette :-(
NJUT!
Ha en super mysig kväll!
/Kramizar Evelina

Erika sa...

Då förstår jag varför du var uppe så tidigt. Hoppas ni får en underbart od kväll.

Härligt att höra att det gick bra för din tös. Man brukar få en sån kick efteråt att man kan flyga fram hela dagen.

Helena sa...

Åh herregud så gott! Kan du inte skicka lite med expressleverans till Bollnäs när du är färdig? :)

Hoppas ni får en mysig kväll!

Anonym sa...

Men kära nå'n vad mycket mat!!!! Och vad sjukt GOTT det låter! Du får gärna lägga in några bilder på buffén så vi andra får dregla lite vid våra datorer...

Jag har också lagt på mig några julkilon. Tappar inte av mig själv utan brukar få göra en liten kur för att komma i vårkläderna. Nu skall jag ge mig ut på en långpromenad innan jag sätter igång med vår mello-middag.

Kramar i massor!

//Charlotta.

Helena sa...

Tack snälla du, men jag har nog givit upp för den här gången, kontakten får sitta kvar på väggen och skava i mitt öga :) Är inte så dum att jag inser att jag är lite in over my head där. Alltså jag skulle utan tvekan kunna bryta strömmen, kapa sladdarna till kontakten, isolera ändarna noga och stoppa in i hålet där bakom. Men sen ska jag få till ett lock av något slag också och att såga, där går min gräns. Går ju att göra senare också om jag känner att jag bara inte kan se eländet längre :)

Lösvirkesbyggarna sa...

Helt fantastisk meny! Jag tycker att det både är gott och mysigt med tapas. Här vankas det härlig lasagne istället. Ena sonen hade vilda planer på att baka allt möjligt gott till kvällen, men jag är rädd att det inte blir något av hans planer. Vilket är lika bra för min figur som inte har rätat till sig riktigt efter julen. ;)
Kram Anna