tisdag 17 mars 2009

Kom just på....

...att det var precis på dagen ett år sedan!

Har nyss kommit tillbaka till hotellrummet. Ska fixa till mig lite och dra på mig "partyfejset" Nej, jag ska inte klä mig i grönt! (apropå St Pat´s day) De andra sitter redan på Nunnan och laddar. Undrar i vilken form de kommer vara i vid 19.00 tiden???

Hursom, kom ju på att idag, just idag den 17.onde Mars är dagen då vårt hus "föddes" . Det är alltså precis ett år sedan huset kom till oss;-)

Vilka känslor det rör upp, jag får tillbaka allt igen. Sitter här och kikar på inläggen från den dagen med en tår i ögat. Så underbart det var! Vilken lycka, vilken glädje!

Hinner inte skriva mer om det nu, inte heller länka. Är ni nyfikna på hur det gick till kan ni kika under etiketterna "husleverans" och "husmontering".

Åhhhh, det är ett år sedan huset föddes! Vad fort det gick!

Grattis huset......jag älskar dig;-)

12 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS till ert hus.
Klart att det blir lite känslosamt.
Gråt en liten skvätt och dra sen iväg och fira både huset och St Patricks day.
Må så gott.
Kramisar Helena

Anonym sa...

GRATTIS! Ett år - vad fort det har gått! Och GRATTIS till segern förresten, det var SÄKERT ditt käk som fixade det;)

Kollade snabbt igenom ditt förra inlägg och jag blir ju såååå gröööön (nej, jag firar inte heller St Patricks dag....) men åhh vad jag kan längta till Gotland!!

Nu är det dags att dra iväg till Josses träning igen, men ha det så gott på Gotland och njuuut lite för mig med;)

Kram Malin

Anonym sa...

Grattis huset!!

Anonym sa...

Hej Maria!

Ja man borde faktiskt fira husets födelsedag också! Det skall jag komma ihåg i augusti. En väldigt bra anledning till att fira. Och så kanske man skulle kunna KÖPA något till huset i födelsedagspresent? Vilken strålande idé!!!

Hoppas nu att du inte blir helt GRÖN i ansiktet av den Irlänska festen....

Själv skall jag satsa på en tidig date med sängen. Är trött som en bäver.

Go natt!

//Charlotta.

En mammas drömmar sa...

Grattis till huset....och också grattis till dig som låtit oss insprireras av dig! Din blogg är helt underbar och jag vet nog ingen som skriver så enkelt och uppsluppet som du!Grattis grattis och ha det så gott på Gotland!

Kia

Erika sa...

Grattis på dig huset!

Kunde inte låta bli så jag läste dina första inlägg o kollade in husleverenasen. Alltid skoj att bli påmind.

Tinnar och torn sa...

Grattis huset lite i efterskott då! Hoppas du har/haft en toppenkväll där på ön när du svirat runt. Önskar jag kunde varit med dig :o)
På söndag vet jag inte riktigt i vilken del av landet jag befinner mig. Kanske åker till Orsa en sväng, vi har inte riktigt bestämt oss. Annars kan jag nog haka på till Tibble, det vore skoj.
Visst var jag väl supersnygg i min urklippta kasse hahaha.....
Krämis så länge// Märta Maräng ;o)

Tinnar och torn sa...

Nej jag bara måste: SLESDUBB vad är det????

Tinnar och torn sa...

Goodmorning sunshine :o) Hahaha...nä jag publicerar nog inte...shit jag skulle vart där, då hade vi kunnat låta havet blåst oss nyktra till våran (naturligtvis) underbara skönsång ;o)//efowapri

Karlsebakken 37 sa...

Ja må det leva, ja må det leva, ja må det leva uti hundrade år! Hipp hipp HURRA HURRA HURRA!!

Håller med Charlotta - huset ska väl också får sig en fölsispresent??

Hoppas att allt går bra på Gotland och att firandet blev...lagom...! :)

Stor kram C

mie sa...

Utmanad på fotouppgift men den gäller bara om du har ork och lust!
Nu ska tiden finnas till att planera och njuta av kommande trädgårds/altan byggen :-)
Njut också av solen och tack för de värmande orden.
du är så himla go!

Från koja till slott sa...

Då får man gratulera på er ettårsdag! Fast idag är ju huset ett år och en dag gammal, om det ska vara riktigt rätt!

Kram kram