söndag 1 mars 2009

Min lördag.

I skrivande stund sitter jag online och följer dagens spännande Elitseriomgång i damernas innebandy. Det är den sista omgången innan slutspel och alla lag spelar idag samtidigt kl 14.00. Mitt lag Balrog möter Gotländska Endre på bortaplan vilket betyder att jag har 50% av familjen "over there" på andra sidan pölen.

Här är länken till matchen online.

Nu är det periodpaus och därför passar jag på att "slänga" in ett litet inlägg.

Alexandra och Ludde åkte iväg till Gotland redan igår kväll. De fick övernatta på ön och hela laget har fått käka lunch idag hos en av mina bästa kunder på ön. Ett litet samtal... och vips så fixas det käk;) Tack Kristoffer och Johanna (ägarna av Joda bar & kök) ni är guld värda!

Tyvärr missar laget båten tillbaka till Nynäshamn idag så istället för ytterligare en övernattning tar de färjan över till Oskarshamn ikväll, där de möts upp av buss för hemfärd. De minas kinder lär landa på kuddarna här hemma inatt nångång kring 01.00.

Jag följde inte med denna helg heller av den enkla anledning att jag är trött och att jag faktiskt själv snart ska över till ön och arbeta igen.

Rebecca ville inte ha morsan ensam hemma så hon tog sig en "mamma helg". Hon kom redan igår mitt på dagen för att spendera lite tid även med Ludde och Alexandra innan de skulle iväg senare på kvällen. Vi åt en god sen lunch tillsammans och klockan 18.00 kom Mange förbi för att hämta upp de mina.

Mange är inte bara Luddes gode vän och tränarkollega, han är även Rebeccas pappa OCH mitt favvo X!

Jag är alltså gift med världens bästa man och har även förmånen att ha världens bästa X ;-) Det ni!

På fredagen överraskade ju Ludde mig med lampa och toaborstar.......
.


Igår när Mange kom förbi för att plocka upp Alexandra och Ludde hade han med sig en stor bukett tulpaner till mig.
.
Hoppas nu att även Irene som är Manges fru fick tulpaner igår. Jag vet att hon läser min blogg;)



Som om inte fina tulpaner var nog hade Mange även med sig trollhassel! Han vet att jag pratat om det tidigare och att jag sagt att jag nog skulle vilja ha sånt rassel hemma. När jag tittar på bilden ovan tycker jag att hasslet påminner mig om mitt hår på morgonen innan plattången åker fram;)

Nu ska jag bara hitta en plats åt denna trollhassel.


När de åkt iväg och vi önskat dem trevlig resa och lycka till satte vi oss ner i soffan och degade lite jag och Rebecca. Det är så mysigt att vara ensam ibland med ungarna en i taget.

Vi satt och fnulade på vad för smarr vi skulle ha till melodifestivalen. Vi hade ju ätit en väldigt sen lunch så någon rejälare middag var ingen av oss sugen på.

Vi bestämde oss för att äta det vi gillar mest... nämligen löjromstoast!



Det blev ingen vanlig löjromstoast visserligen men väl en rejäl dos av allt smarr som en sådan kan tänkas innehålla.

Vi struntade i varmrätten och gjorde denna förrätt till en väldig rätt istället!




Det blev mycket av det goda och till detta gjorde vi varma mackor med massor av västerbotten ost kryddade med världens godaste krydda Forrest blend.
.


Prick klockan 20.00 var det färdigt, och det goda vinet upptappat...




Raaaap..... förlåt! Men shit vad gott det var!

Det bästa var ändå att ensam få rå om min fina Rebecca som sedan sov hos mig inatt;-) Mys!


Oj, nu glömde jag visst bort matchen! Undrar hur det går där borta?

23 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig, knasluva
Håller tummarna för Balrog, var hittar man länk till matchen?:)
Hälsa tillbaka till Rebecca, att jag tycker att hon är fantastisk, hela hon! Tror att jag hade gillat din familj jättemycket, Maria.
Nu ska jag snart samla ihop min familj och gå till min syrra som lovat bjuda på middag ikväll. Skönt att slippa laga mat:)
Ha en härlig söndagkväll, och hoppas att du känner dig bättre i veckan som kommer:)
kram

Familjen Eriksson sa...

Hej, en myshelg för din del ser jag. Hoppas det går bra för Balrog idag och att älsklingarna kommer hem som de ska.

Nästan så jag trodde att du skulle fixa ett litet rim där med hassel och rassel ;) Den är verkligen mysig trollhasseln.

Kramis

Anonym sa...

Jag har fått dina svar, de har kommit till mig på mailen, men de syns kanske inte på bloggen ännu. Jag kollar match nu, stör inte!

:D

Anonym sa...

7-7, tjoho

Familjen Eriksson sa...

Hej, då blir det lite slutspelsstrid då. Hoppas ni kommer upp hit för match!

Anonym sa...

Hallå där!

Jag blir så väldans GLAD när jag ser att du skrivit ett inlägg. Jag tycker mig kunna läsa hur du mår mellan raderna och jag tycker mig se att den vanliga härliga Maria är på god väg tillbaka.

Vilken härlig lördag du och Rebecka har haft. Och bilderna på de där tallrikarna med löjrom fick det att vattnas i munnen...

Hoppas att det gick bra i matchen. Jag har noll koll på sånt...

Attans vad helgen går fort. Nu är det söndag kväll igen. Men allt känns faktiskt lite lättare nu när man anar att våren är på väg. Det skall bli så otroligt kul att fixa iordning trädgården och altanen!!!

Kramar i massor

//Charlotta.

Anonym sa...

Hejsan! Jag har läst din blogg ett par månader. Fick tipset om din blogg i Charlottas blogg. Tycker att det är roligt att läsa då du verkar vara en så go person och sen så är innebandy en stor del av vårt liv här hemma också. Var och kikade på Endre-Balrog idag. Får väl erkänna att jag hejar på Endre, men ni vann till slut. Grattis! Kramar från Linda

Erika sa...

Grattis till vinsten förstår jag.

Vad glad jag blir att du tänker på mig när du ser ett så vackert träd. Jag har aldrig fått höra att jag vacker som ett träd men detta var ju nästan det samma! :-D

Det är med bra relation till sitt X är väldigt bra men är väldigt jobbigt innan man kommit så långt.

Tinnar och torn sa...

Puss på dej vännen!!! Finfin lördag ni haft...jag tror det smittat av sej...jag är astrött ikväll och har varit det hela helgen. Så nu är det godnattinatti....hoppas de vann :o) Kraaaaam Pellgurtan biricsbe???

ColonialEast sa...

Hej Maria! Du bjuder på många överraskningar idag :-) Vad mysigt ni verkar ha haft det du och dottern. Hoppas att du känner dig lite piggare!!!!!! Kram, Petra

1+2-barnsmamma Carola sa...

Härligt att du hittat tillbaka till bloggen. Tråkigt att du är trött. Tror det är vädret och årstiden som gör en lite extra trött. Men du kanske skulle pallra dig iväg och göra en hälsoundersökning iaf.
Är lite avundsjuk på trollhasseln, så fin.
Kram

Ina sa...

Blev så glad över din kommentar - den betydde att du var på väg tillbaka..
Alla har rätt att vara trötta även om de inte har det som jag har det *ler*.
Man kan inte jämföra så.. för vi är alla lika.
Jag hoppas bara att du finner det där som piggar upp dig igen så spralliga Maria med sina härliga inlägg hittar tillbaka.

Många kramisar
Ina

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå tjejen!
Tack så mycket och grattis till dig också i efterskott på namnsdagen :)
Alltid roligt att se vad folk har för planlösning!
Är rätt nöjd med våran än så länge, blir kanske annorlunda när man bott in sig ett tag i huset att man känner att vissa saker skulle ha varit på ett annat sätt. Därför tycker jag det är lite svårt med alla val, fråga mig när jag fått bo i huset ett tag då vore det lättare att veta vart alla saker ska vara..Hehe... Kände inte ni också så?!
Ja det blir ganska rejält, är så nöjd över vårat val av hus modell, älskar ju den "gamla lantliga" stilen.. Hur stort är erat hus?
Vårat blir på 170 kvm med 61 kvm garage.. Vet bara inte vad jag ska fylla alla rum med så länge det bara jag och sambon och inga barn ;)
Händer för dig i veckan då?
Ha en mysig måndagkväll! Kram Maria

Maria - Villa Krutbruket sa...

Wow, vilket inlägg du skrev. Så roligt!! Gillar långa inlägg...

Men herre jisses vilken stor altan ni ska ha?!?!?! *ler* Gud vad spännande det låter...Vill se nu!!Så det blir vårens projekt för er,vad skönt att få en altan att vara på.
Är eran gräsmatta klar eller ni kanske köpte färdig?
Vi funderar på att köpa färdig eftersom vi har ju den kära hunden, inge roligt med leriga tassar överallt ;)
Altan blir nog nästa sommar för oss, i år kommer vi att prioretera markiser och staket först och främst! Vill ha marinblåa markiser..Så snyggt!
Ska även lägga marksten och göra en sten mur..
Vad för mur är det ni har??
Vad ska ni ha för färg på erat hus??

Det som är bra med att exprimentera med stilar är ju att
man alltid kan byta tillbaka till den gamla, ifall man ej blir nöjd med den nya ;)

Men vad roligt det är att ha huset och greja med, sa det idag till en kollega här på jobbet att vilken skillnad på för ett halvår sen då man inte hade så mkt att göra på helgerna och nu är det fullbokat varenda än, med målningar av olika deslag och andra projekt som har med huset att göra...Trivs som fisken i vattnet när jag får gå runt och lulla med lite av varje vid huset *ler*

Hur lång tid tog erat husbygge?

Nu har vi snart kvällsmöte här på jobbet :( Trist med ett måste!
Ha en mysig kväll, kramar Maria.

tina | pepparochvanilj.se sa...

Ja visst är de små stunderna med barnen var för sig guld värda :-) Olivia hade badmintonturnering i lördags och vi avsatte hela dagen... det gick så där för hene och hon förlora lika mycket som hon vann. Hon är mer van att vinna och blev väldigt nerstämd och dessutom trött och stel i kroppen... Jag fick ge henne en massage innan läggdax och dessutom ville hon att jag skulle ligga hos henne och hon somnade med huvudet på min arm och ena benet upp på min mage typ, samtidigt som jag klappade hennes panna...Livskvalitet!!!!

K R A M // t i n a

ps. kul at du är i gång på bloggen igen :-)

Erika sa...

Maktmissbrukaran aka Statsbyggnadsnämden har gjort det igen men jag blir så förbannad när jag tänker för mycket på det samt att jag inte vågar skriva inlägg om det iaf fall tanten googlar o hittar mig.

Kram

Anonym sa...

Oh vilken mysig kväll ni ser ut att ha haft =) Ja jag kommer ihåg att du gillade vårt fönster, det är sammma :) Det börjarlikna något där uppe nu, lite textilier ska dit och också sen ska jag orka fota också.. värsta projektet nu förtiden tycker jag... klockan blev perfekt, jag är så nöjd... ja våra hem liknar till slut varandras, men då känns ens hem lite roligare när man tänker på folk man egentligen itne känner bara genom en inredningsdetalj =) det tycker jag är mysigt!

ha dte så bra, massa kramar!

Anonym sa...

Ser mums ut hos er också, hoppas att du mår bättre! Jag mår ungefär som dig också. Helt slutkörd! amt en man som också är helt slutkörd, och då har man inte riktigt någon att luta sig mot heller, så man kör på ett tag till... Mannen hemma har haft lite panikångest för några år sedan och känner att det börjar smyga sig på igen. Själv så har jag inte tillåtit mig sjäv att spåra pga detta, så man kämpar så gått det går.. Själv försöker jag parera med att det kommer bli bra, fastän man inte ser allt det bra bland de tråkiga tankarna. Man vet att man har det bäst, men ändå mår man pest!

Men det bästa - trots allt - är att man faktiskt har det bra!! Fastän man inte riktigt förstår det alla gånger (inte i tanken ivarje fall).

Kram

Anna

sandyekman sa...

Tack fina Maria!
Jag tror vår dag kommer vara alldeles fantastisk och att min ängel är med. Av nån konstig anledning brukar de alltid spela en låt som jag lyssnade på efter att hon dog när jag ska göra nåt speciellt. När hennes danspartner Fredrik gifte sig och ALLA var med utom hon så kom låten på radion precis när vi satte oss i bilen efter vigseln i kyrkan. Så där har det blivit flera ggr. Så även om det bara är slumpen så känns det bättre för mig att tänka att hon har ett finger med i spelet.. Även denna stora dag verkar det som..
Kram

Karlsebakken 37 sa...

Hej söta vännen! Vad du är gullig som lämnar massa kommentarer och tänker på mig när du egentligen "pausar" lite - får lite dåligt samvete över att jag har varit så dålig på att kommentera och svara de sista dagarna...! Var i Gbg i helgen och det hjälpte onekligen på humöret - konstigt vad lite vänner och maaaassa shopping kan göra, haha! Kom tillbaka till Stavanger igår efter en vecka hemma och var tvungen att sova hela kvällen för att försöka ta igen helgens förlorade sömn... Ikväll ska jag göra ett nytt inlägg och visa upp våra nya barstolar. Är sådär nöjd med dem så det blir intressant att se vad ni andra tycker. Ananrs är allt bara fint, har väl hämtat mig lite efter dåliga starten på fredag. Har en vänninna som inte mår topp just nu och det sliter att bort långt borta i Norge och inte kunna vara nära då.

Nope, nu ska jag ta och jobba vidare här... Hoppas att allt är bra med dig och att du fick vilat upp dig ordentligt i helgen! Så mysigt att få rå om Becca själv och den där maten hade jag inte tackat nej till! Tänktt förresten på dig i söndgs - handlade Wasabi & Lime-kryddan när vi körde vår traditinella "på-väg-hem-till-Norge"-handling (som ofta består av köttfärs, div pålägg, kyckling, YES diskmedel och annat som är svindyrt/inte finns i Norge). Blev så nyfiken på den till lax!? Och nu får jag väl införskaffa den där Forest-kryddan också då...!

Hörs senare, stoor kram så länge!

Caro

Anonym sa...

Tack för din fina kommentar. Kännde att det blev lite mycket igår, så igentligen är jag inte så deppig. Men vissa dagar blir det bara lite för mycket... Så jag har mycket att glädjas åt, och det vet jag. Tack!

//Anna

Paulina sa...

Tack så mycket för uppmuntran! ja det är inte lätt att förstå, jag var som ett frågeteckan jag också... biotop vad är det? Tydligen finns det olika biotoper -vår är en åkerholme som utgör en viktig livsmiljö för djur och växter och bidrar till den biologiska mångfalden i odlingslandskpet. Man kan bli förvirrad av mindre :)

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Återigen ser jag likheter. Haha!
Mitt ex och min man har också funnit varandra och idag är det (bästa) exet som sköter vår bokföring. Han bodde dessutom hos oss i några månader (i ett rum i källaren) för ett par år sedan när det hade brunnit i hans hus.
Skönt med bra ex och bra ickesvartsjuka makar:-)
Och skönt att se att du börjar komma på banan igen.

Kram