måndag 23 mars 2009

Bakis?

Jag vet inte om det beror på åldern eller om jag bara helt enkelt vill så det värker för det här laget att det därför just värker som det vill i min kropp.
.
Det gör ont, jävligt ont i min kropp idag. Jag känner mig bakis, och jag har inte druckit en droppe av sånt man normalt blir bakis av! Jag har inte heller själv spelat eller coachat. Jag har bara tittat!

Mina anspänningar inför/under våra matcher är inte snälla mot min kropp. Jag försökte förklara lite om hur jag känner i inlägget innan detta.

Igår efter matchen kändes mitt huvud stort som en pilatesboll! Jag var så trött... hade vansinnigt ont i benen! Direkt när vi kom hem efter matchen var jag tvungen att ta två alvedon och lägga mig i soffan. Somnade gjorde jag på studs.

Det började med en lång resa från södra sidan upp till norra sidan och Tibblehallen....


.
.....Småbrudarna Alexandra och Jessica som åkte med oss i bilen ömsom tjattrade i hundranitti ömsom spelade "jobbig" musik på högsta nivå för att ladda. En annan satt och var grön i fejset dels av nervositet och dels av allt oväsen.
.
Eftersom jag åkte med laget till matchen var jag framme två timmar innan matchstart. Det betyder att jag hade två timmar för mig själv att vara nervös på. Usch! Det är en annan sak om man spelar eller coachar själv. Då har man fullt upp med sina förberedelser inför match. För mig blir det bara en massa tid för att våndas.
.

.
Efter två sega timmar började således matchen, men först skulle alla stå upp för att lyssna på nationalsång. Ser ni långskånken i vitt pannband där i mitten? Det är min lillskrutta;-)
.

.
Matchen startade bra. Svisch sa det och vi fick en kanonstart med 4-0. Det var pirrigt och nervigt ändå för Täbytjejerna är unga och hungriga och ryckte upp sig rejält sista delen av matchen och fick därför en redan illamående morsa/fru på läktaren att bli än mer illamående.
.
Tack för matchen. Bra jobbat. Trevligt sommarlov. (Till Täby vars säsong nu är över)
.

.
Matchen slutade med 6-4 till oss. Puh! Skönt! Nu får laget ladda om för semifinalspel och jag, jag får försöka hitta ett sätt för att lugna mina nerver framledes.
.
Lite artiklar om gårdagens match finns här här här och här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Kan du vara gullig och hälsa Helena, att hon har ett jättefinthus! Och att det skulle vara kul att om hon startade en blogg :-)Hon kommer allafall ha mig som läsare ;-)
Kramiz /Evelina

Familjen Eriksson sa...

Grattis till er också!
Vi får väl hoppas på finalmöte nu antar jag.

Krämkram!

Erika sa...

Grattis till semifinalplatsen!