torsdag 19 mars 2009

Festligt och svärson?

I tisdags firade jag St Patrick´s day på Gotland tillsammans med kollegor och kunder. Det var en mycket trevlig tillställning.

Många tycker att det är mycket tjo och tjim i mitt arbete, men jag kan lugna er med att jag faktist arbetar på riktigt också:)



Hur som helst, St Pat´s stod på programmet och det var bara att klä sig därefter....



... ja i alla fall tyckte somliga det. Här ser ni Peter från Rydbergs och Thomas från Bonjour.



Krögaren Vassilis, blivande svärfar till Alexandra???



Vi blev bjudna på Fish´n ships på klassiskt maner och även på lite drickbart:)



Jag själv minglade mest runt bland alla härliga Gotlänningar. Här är jag med Martin och Johnny.



Och med Kege och Vassilis. Två stycken legender här på ön minsann!



Jag och Vassilis diskuterade det faktum att vi kommer så bra överens. Vi konstaterade helt enkelt att det nog beror på att han som Grek och jag som Spanjorska har något fint gemensamt.

Så här är det, Spaniens kung Juan Carlos är gift med Sofia som är från.... just det ja Grekland:)

Vidare konstaterade vi att Vassilis har en nittonårig lång vacker son och jag en sjuttonårig lång vacker dotter. Inte för att vi är såna som tror på bortgifte eller så, men önska kan man ju alltid göra;)

Haha, tänker på "Mitt stora feta grekiska bröllop"

.
Det här är Simon. Min blivande svärson???
.
Han hade full koll på vem Alexandra är då han av en händelse själv är en innebandykille. Han hade sett matchen senast då Balrog var på ön och noterat att "tjejen med samma mathtröjnummer som han själv var jättesöt"
.
.
Simon är lika trevlig och väluppfostrad som han är fin att titta på:) En svärmorsdröm helt enkelt!
.
.
Simon kallade mig för svärmor under hela kvällen. Det kändes väldans bra.


Nu får vi se vad Alexandra tycker;-)

10 kommentarer:

Helena sa...

Hahaha, jag håller tummarna för att det där går vägen då, brukar hon lyssna på mamma när det gäller sådant där eller gör hon tvärtemot, bara så du har din strategi färdig sådär menar jag :)

Blidde inga träd idag, men jag hittade hur många som helst, det står för sjutton ett i varje konferensrum så idag har jag säkert sett TIO stycken...

Kram

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Jag håller tummarna för att Alexandra har god smak så att Grekland och Spanien får ihop det svenskspanskgrekiska. Han är ju JÄTTESÖÖÖT! En sådan svärson skulle man inte ha något emot.

När Hampe växte upp sa jag flera gånger till honom att det GÖR ingenting om du upptäcker att du inte tycker om tjejer när du blir vuxen, jag blir precis lika glad för en söt svärson. Vilket är helt sant. Fast jag fick en söt svärdotter istället;-)


Kram

Erika sa...

Alla bortgiften har väl inte gått fel, kör hårt tycker jag!! ;-)

Tinnar och torn sa...

Hej där partysessan! Det var en riktig söting det. Hoppas det går vägen nu då. Men du, när får vi se Helenas bilder? Kramis sesses

Anonym sa...

Jag har kollat in din blogg lite grand och tycker att den är suverän.

Maria sa...

Hej Anonym. Vad roligt att du tycker det. Tack! Fast jag blir ju lite nyfiken på vem du är, hur du hittat hit osv.

Pellis. Helenas hus blir det reportage om i helgen. Den som väntar på gott... kan vänta lite till:) Jag kan avslöja att det ser sjukt fint ut i alla fall!

//Maria

Anonym sa...

Men Hallå, vad kan hon tycka annat än att han är supersöt:). Skicka honom till Skåne annars, jag har en vacker 17 åring jag också:)
Jo du, fadderbarn har jag också, i Benin i Afrika. Och så skänker vi pengar till SOS barnbyar och lite sånt. Men nu tyckte jag att det här med katter som far illa behövde uppmärksammas.
kram på dig
Heja Balrog!!

Anonym sa...

Vad söt han var.Jag håller tummarna för att det ska gå vägen.
Brukar hon lyssna på mamma i sådana fall?Mina söner gör precis tvärtom :)Särskilt 18 åringen.
Så då får man lägga om taktiken lite .Hihi.Det kommer säkert att gå kanonbra.Har du fått bilderna förresten?
Ha det!
Kram Helena

Karlsebakken 37 sa...

Men hallå - hur lik är han inte dig då?! Gotta be a sign - han verkar ju vara gjord för Alexandra minsann...! Bara att börja äktenskapsmäkla med andra ord, haha!

Torsdagskramar från mig till dig!

Anonym sa...

Hej Maria!

Håller fullständig med dig och de andra. Simon och Alex skulle ju bli SÅ SÖTA ihop. Och att du och Simons pappa trivs ihop gör ju inte saken sämre. Eftersom Alexandra inte är myndig ännu så är det väl du som bestämmer ändå, eller hur? Ha ha ha!!!! Du måste bara rapportera fortsättningen på denna love story. Lova det! Och visa Alexandra våra kommentarer så hon faller för grupptrycket om hon skulle få kalla fötter....

Ha en UNDERBAR fredag!

Kram //Charlotta

PS. Ser fram emot ett riktigt fett hemma-hos-Helena-reportage i helgen!!!! DS.