lördag 21 mars 2009

Helenas hus 3

Vårt stora badrum.



Vi har valt att inte ha någon duschvägg, vilket funkar jättebra. Ser ni nischen i duschen? Jag ville så gärna ha en sådan och blev så glad att det gick att genomföra . Är kanonbra att ställa schampo och tvål eller varför inte lite värmeljus i, när man vill mysa till det. Mosaiken i nischen är densamma som i det runda fönstret.

.
Badrumsinredning kommer från Svedbergs, Svenska badkar, Fm Mattson, Ifö.
Kaklet , klinkersen och mosaiken är från Konradssonskakel.
.



En närbild på mosaiken i det runda fönstret. Rätt häftigt eftersom väggarna är ju 40 cm tjocka.
.





// Helena

3 kommentarer:

Erika sa...

Jag gillar den halvhäga väggen vid duschen. Vi har planer på att göra en liknande dusch del o har funderat lite på lösning med glasdörr eller. En sån vägg skapar lite mer rumskänsla i badrummet. Värt att lägga på minnet. Kommer det mer tro?

Anonym sa...

Åh, vilket härligt badrum! Ni har verkligen lyckats med att överföra drömmar till verklighet!

/Mia

svartataket sa...

kikar in o säger hej!
vink,vink!
Oj vad lite jag har surfat på sitsone! Nu ska jag läsa i fatt det jag hinner!

KRAM och trevlig helg!