onsdag 11 mars 2009

Svar på frågor

Hej hopp alla där ute i cyberspace!

Jag har varit inne i en såndär "Trött, tröttare, tröttast" period igen. Mycket på jobbet, mycket med pul & fix på garaget (visar senare) och mycket fanskap med SNÖ-helvetet!

Min lilla energi jag haft kvar på kvällskvisten har tyvärr inte räckt till för något bloggande ............

Jag fick många härliga kommentarer i samband med mitt förra inlägg. Jag fick även en hel del frågor från nya (tror jag) besökare. Nya för mig i alla fall då det är första gången jag ser att ni skrivit hos mig. Kul:)

Jag är skitdålig på att berätta vart jag hittar mina pryttlar och så. Det ber jag om ursäkt för. Jag är så ivrig när jag skriver och berättar om mina fix ideer att jag glömmer bort att andra kanske vill göra liknande och kanske finna liknande saker. Förlåt mig. Det är bara att påminna mig och fråga på om jag missar igen så lovar jag att svara så utförligt jag kan.

Mia undrade vart jag köpt de fiffiga krokarna jag satte upp undertill på tavellisten. Mia ville även veta hur stora bokstäverna var, vad de kostade och vart jag köpt dem.

Svar till Mia

* Krokarna har jag köpt på byggvaruhuset Hornbach. De kostade 90 kr styck om jag inte minns helt fel.
* Bokstäverna är av trä och de är vitlaserade. De har en lite gråaktig ton. De är nio cm höga. Jag köpte dem i en söt liten butik som säljer små pryttlar i Salem Centrum. Det framgår inte på bokstäverna vad det är för fabrikat.

Sofie vill veta vart jag köpt den stora klockan vi har i hallen.

Svar till Sofie

Klockan köpte jag på http://www.inneonline.se/. Jag köpte klockan för sig och tidsmarkeringarna för sig. Det gäller att ha en stor vägg för det mäter hela 110 cm i diameter med tidsplupparna.

Tove vill ha information utav Helena egentligen. Ni vet "blogglösa" Helena som skriver kommentarer titt som tätt här och där och som även har en egen etikett här på min blogg då hon gästbloggat om sitt husbygge hos mig.

Svar till Tove
Jag tror att ni redan kommit i kontakt. Jag har mailat Helena om dina frågor.


Sådär nu har jag gjort så gott jag kunnat.

Ikväll ska de mina träna hela långa kvällen, vilket innebär att det kanske kommer ytterligare ett litet inlägg.

Höres

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Tusen tack för all information. Det får bli en ny shoppingtur så snart alla barn är friska. Det är bara härligt att du är så ivrig och entusiastisk. Det smittar av sig genom bloggen.

Måste än en gång säga att ert hem är fantastiskt fint. Det är vackert, kul inslag och framförallt harmoniskt. Det tycker i alla fall jag är viktigt. När jag kommer hem vill jag kunna varva ner, slppna av och se mig omkring med ett litet leende på läpparna. Inte så mycket för alla andra men för att jag ska må bra.

Tack igen!

Hälsningar Mia

Tinnar och torn sa...

Amen hallå...jag fick ju inte veta vad det var för en rosa pryl ju???//Sanesy

Anonym sa...

Hej gulliga Maria
Jag såg ditt mejl.Jag ska ta mig en funderare på hur jag ska lägga upp det hela.Tack för att du är så himla omtänksam .

Jag återkommer när jag tänkt klart,så kan vi ju komma överens om hur vi ska lägga upp det hela.

Ha det!

Kramisar "blogglösa" Helena

Erika sa...

Hopaps du kommer i väg till en läkare så att du får hjälp med att få tillbaka din energi.

Jag hoppas jag kommer få en massa när jag på besök i Stockholm.