onsdag 1 oktober 2008

Lite spontanshopping

Jag flänger runt mellan olika kunder på dagarna och därför passerar jag en massa butiker. Ofta så skyndar jag bara förbi, men på senare tid har jag även tagit mig tid att smita in och se efter vad som döljer sig bakom de inbjudande skyltfönstrena. Nu är det ju liksom plötsligt kul att titta i inredningsbutiker igen;)

Idag passerade jag en Cervera butik och kunde inte motstå Filippa K:s senaste fina kaffemuggar. Jag har sedan tidigare 8 stycken. Fyra i ett mönster och fyra i ett annat. Numera har jag ytterligare fyra i ett tredje mönster. Alla går i svart/vita färger.

Smet även in i en butik jag sällan besöker. Claes Ohlsson. Där fann jag en perfekt förbandslåda som dessutom var billig! När jag ändå var i köpartagen fick två ljuslyktor följa med hem.

När jag sedan skulle köpa en tidning i kiosken så passade jag på att köpa det rosa bandet (bröst cancer kampanjen) till Alexandra


.



Nu skall jag tända mina lyktor, smutta på lite gott kaffe och sätta mig och göra i ordning min förbandslåda;)

Gokväll!

13 kommentarer:

Familjen Eriksson sa...

Välkommen hem!
(trodde jag sagt det förut men alzheimer har visst tagit över...)

Snygga inköp, förresten!

Kramisar
Maria

Anonym sa...

lådan e så snygg, den har jag också =)

Tinnar och torn sa...

Aha!!! Lite Pellan-stuks-lyktor. Visste väl att vi hade liiite lika smak, hihi...Nädå skämt och sido, jag gillar alla sorters stilar faktiskt men de där lyktorna var så mycket jag. Älskar lyktor i alla former! Förbandslådan var riktigt snygg med :o)
Jag kan se dej framför mej när du sitter och sippar en supergod kaffe i din snygga mugg vid din apsnygga köksö...Kram Petronella

Charlottas hemmaplaner sa...

Hej Maria!

Fina grejor du har hittat i brådskan! Jag har också sett den fina förbandslådan i skyltfönstret till C.O. Praktisk + snygg + billig = ett fynd = måste ha! Skall absolut köpa den nästa gång jag springer förbi.
Kram
//Charlotta.

Anonym sa...

Hoppsan Kerstin - inte visste jag att de hade så fina saker på Clas Ohlsson! Förbandslådan var ju jätte fin och även lyktorna. Jag gillar också Filippa K´s muggar och har sex stycken, men den nya med "stänk" är ju superläcker och den har jag inte... än.

Kram

Anonym sa...

Alltid kul med lite shopping.Har också Filippa K med ett grått mönster.De här ser ju jättefina ut .Får nog bli ett litet inköp till nya köket.
Ha det så bra.
Kram Helena

Anonym sa...

Wow, så fint, framför allt förbandslådan... *vill ha!

Vitudden sa...

Hej Maria!

Tack för dina komentarer hos mig, det är skönt att läsa från någon som vet hur det kan vara att bygga hus.
Vad roligt att läsa om din resa, du verkar ju ha haft det riktigt bra där borta i solen.
Japp det där fina förbandslådan har jag sett på en del bloggar och jag vill också ha en sån, nu har vi ju inte Clas Olson i stan så vi får se om och när den får flytta hem till mig.

Ha en bra dag!
Ulrika

Anonym sa...

Lådan är jättefin. Har själv tittat på den :)

Familjen Eriksson sa...

Hallå!

Det där helgförslaget var riktigt lockande! Det ska nog gå att fixa. Har liksom gjort mig förtjänt av lite egentid. Maila adriansbacke@hotmail.com så kan vi ta den grejjen på mail, eller?

Kram
Maria

Vitudden sa...

Hejsan Maria!

Saken är den att vi har skrivit ett avtal med löpande räkning med ett maxtak. De har arbetat i ca 75 timmar med stomresningen men han har tagit betalt för 100 timmar dvs maxtaket. Så han har tagit betalt för ca 25 timmar mer än vad han har arbetat med den snygga motiveringen att han har gjort ett sånt bra arbete och annars hade han ju kunnat gå och dra benen efter sig!
Detta avtal är uppgjort så eftersom vi var med vid stomresningen för att spara pengar.
Åhhh vad trött man blir!

Tack för att du bryr dig :-)
Ulrika

Vitudden sa...

Hej igen!

Tack för ert stöd, det känns skönt att få ventilera lite och höra att man har tänkt rätt.
Vi har bestridit fakturan skriftligt och väntar på en ny faktura. Han tycker dock att de har arbetat 100 timmar så där står ord mot ord. Vi har anlitat denna entreprenör via Vallsjöhus så det är ju vår säljare som har förhandlat fram kontraktet med entreprenören så eventuella frågetecken får han ta med vår säljare, fast i slutändan är det ju vi som ska betala räkningen och oss han ringer och är otrevlig emot.
Ja ja det är bara att vänta och se vad som händer.
Tack igen för att du bryr dig :-)

Kram Ulrika

svartataket sa...

Välkommen hem! En sådan sjuklåda har jag också!!Såå fin och enkel.
Ja jag gillar faktiskt den telefonen!! O det bästa är att den INTE får fötter och det är skönt när man sover..hihi
Jo min bläckfisk ska hänga uppe i tonåringarna badrum o där i alla armarna så hänger jag alla dotterns schampoflaskor och balsam och tvål o gud vet vad(vågar du maila mig din mailadress så kan jag skicka dig något kul ang dusch..hihi)..o vips så har man inga hyllor och INGET på golvet.

Trevlig helg!
KRAAAM