fredag 31 oktober 2008

Vardagsrummet "avporrat"

Nu är jag äntligen klar med vardagsrumshörnan. Jag visade bara lite halvfärdigt häromdagen vad jag höll på med och nu äntligen har jag fått till det!

Bordellkänslan är puts väck och nu är det bara mysigt. Jag tycker att känslan med de stora fönstrena och öppenheten finns kvar. Jag bestämde mig för att ta bort de cerisa längderna (som numera finns i Alexandras rum) Har även dragit ut stängerna mer ut över väggarna för att ha kvar öppenheten i fönstrena.


Tyget är jättefint det framgår inte av mina bilder riktigt. Det är inte alls så glansigt som det verkar.
Här är sista piffen, nej förresten! Ska ju sy klart kuddar med lite färg också!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Där satt den! Det blev riktigt snyggt och jag tycker nog du gjorde rätt i att skippa de cerisa, det här blev mer stilrent och mildare.
Ha en toppen dag!
Kram Malin

Karlsebakken 37 sa...

Åh, så bra det blev!! Nu fick jag lite mer inspiration till att ta tag i vår "gardin-situation" (läs: jag har noll kreativitet och kan inte bestämma mig för hur jag vill ha det...) Nästa helg kommer mamma (tillika gardinexpert upp)så då hoppas jag på lite inspiration...! Vad fin skylten blev också, kul med nåogt lite annorlunda. Kram kram!

Familjen Eriksson sa...

Mmm, blev bättre utan de rosa. Håller helt med Malva i frågan.

Tack gulle du för awarden. Du och Pellan fick den inte av mig för ni är så självklart in my heart även utan award.

Det känns lite grann som klubben för inbördes beundran ibland. Jag tror du förstår hur jag menar...

Kräm kräm

Anonym sa...

Hej ulrika här vad fint o vad fin matta var i från kommer den?

är den blank? mjuk?

kul o se föränderingen tacksam för svar o lycka till i nya huset-

mvh
ulrika

Maria sa...

Hej Ulrika, tack;)

Mattan är mjuk ock kanske inte så blank men lite silvrig. Den är i alla fall skön att gå på;)

Köpte mattan på MIO för två månader sedan.

Ha det gott // Maria

Anonym sa...

Ah det blev skillnad, jattefint. Haller med de andra battre utan det rosa.
skulle skrivit tidigare men tiden racker inte till. Jag kan inte bara "kritisera" utan sjalvklart beromma ocksa. det var jag som skrev om att dra ut stangerna.
Jag har fatt manga bra tips fran er blogg. fint hus och bra blogg.
Ha en bra dag,
/J