fredag 28 augusti 2009

Grattis "mina" gutar

Igår var jag med och arrangerade SNBB (Stockholms nya blodbad) för tredje året i rad.
.
Mina gutar kom till Stockholm inte bara för att delta i den årliga bowlingtävlingen utan även för att försvara sitt guld från förra året.
.
Gutegänget hade i förväg bestämt sig för att ladda inför tävlingen med en sen lunch på det heta "schtekishaket" Zink grill & bar på bibloteksgatan. Schteeeek så det förslår förstår ni.
.
Jag fick den stora äran att få vara med under deras uppladdning och bjöds på en mycket chaantiiil lunch.
.

.
Skål pojkar.... för givetvis laddades det inte para med massvis av käk. Vätskepåfyllning är ju ett måste innan tävling. Det vet ju alla.
.

.
Efter den delikata förrätten och den fantastiskt goda varmrätten togs det in "death in the afternoon" Det är en drink med schaaaampanj, absint och sockerlag. En mycket elegaaant drink som var frisk i smaken och farligt god.
.

.
Lycklig över min lunchdate med 8 härliga killar tackade jag så pojkarna för lunchen och gav dem lite pepptalk inför den stundande matchen.
.

.
I det stora slaget deltog sex lag. Gutarna hade sitt klassiska gula ställ och laddade upp ordentligt med vätska vid banan.
.

De kämpade väl och tog sig till final.


.
Under spelets gång fanns det givetvis tid för bus.

Här testar Peter hur han skulle klä i mustig mustach;) Ganska snygg om ni frågar mig...
.
I finalen startade dock laget trögt. De låg under till en början. Killarna började hänga lite med huvudena och blev plötsligt lite oroliga.
.

.
Då klev Clabbe fram och visade sitt "jävlaranammavinnarskallefejs"
.
Nä neu grabber, neu jävlar i meuren keör vi! (skrivet på gutemål)
.
.
Efter Clabbes vrål klev han fram och slog en strike som stärkte och höjde laget enormt. Klotet närapå slog hål i väggen bakom käglorna!
.
.
Nu tog de andra rygg på Clabbe och bara öste ner käglorna som aldrig förr. Här ser ni en glad Johnny efter ytterligare en strike.
.
.
Matchen vanns slutligen med en megakross! Här ser ni lagets stolta kapten Martin med första priset.
.
.
Grattis killar det gjorde ni bra!
.

.
Tack för den schaaaantila gesten att bjuda med mig på den fantastiska lunchen. Jag hade lika trevligt som alltid annars när vi träffas. Ni är bara för goa:)
.
Vi ses på onsdag i guteland.

3 kommentarer:

Ina sa...

De verkar vara änna goa gubbar....

//ina

Charlotta sa...

Vilket gott gäng ni verkar vara gutarna och du!!! Beauty and her Beasts liksom... De måste väl varit impade av den schteekigiga omgivningen.
När jag är i Stockholm då och då med jobbet så brukar jag bo på det fiiiiina Östermalm. Min sport är att hänga runt torget och spana efter kändisar. Jag och mina kollegor brukar tävla. Jag vinner alltid på mina B- och C-kändiskunskaper. Lika kul är att studera bratsen och de fiiina små Ömalmstanterna. Chaaantiilt är ordet!

Fredagskram //Charlotta.

Karin sa...

Härligt att grabbarna vann och att ni "värmer upp" lite tills kärringen kommer med! Vi ses på onsdag på färjan... :)

Sillstryparen..