tisdag 4 augusti 2009

Gästblogg - Är det inte dax snart?

Nähä, nu tycker jag nog familjen Lundin får ta och pallra sig hem snart. Nu går jag tom runt och pratar med deras blommor (har jag i o f gjort varje kväll sen vi kom hem...).

Jag bara måste visa Marias superfina syrenhortentia! I like a lot!!! Jag bara måste ha en eller flera sådana sen!

Jag kunde inte gå så nära och fota blomman eftersom deras gräsmatta får sig lite vatten också! Lyckades dock blir duschad två gånger, men jag behövde faktiskt svalka av mig lite, har varit en svettig kväll. Ni förstår snart varför.


Här står en stor grävmaskin på vår tomt...




Ungefär fem meter därifrån har jag grävt detta lilla hål. Med spade... Detta lilla hål tog tre timmar att gräva! Jag har blåsor i handflatorna och känner redan nu att jag inte kommer kunna röra rygg, armar och axlar i morgon. Men det måste jag nog...



För det är fortfarande lite kvar att gärva här...




...och här...

Shit pomfritt! Jag kommer komma tillbaka till jobbet som en utsliten, söndertrasad människa!

Vad har mer hänt här i dag då? Jo, vi har fått en massa jord.



Och ännu mer jord.

Jag undrar om det innebär att vi får gräs snart, åh vad jag vill det!

Vår stenläggare har också fått lite gjort. Han har lagt den sluttande ytan och även en del bakom knuten. Nu kan man banne mig faktiskt gå på sten och altan runt hela huset!

Känns som om det inte är så långt kvar nu!
Egentligen borde jag gå ut och gräva någon timma till men nu har jag ju satt mig i soffan, så det tar emot. Blir nog en myskväll framför en film med mannen i stället!
Ha det gott!
//AnnSo

2 kommentarer:

Soltorpsgarden sa...

Det blir riktigt snyggt! Och vilket grävjobb du har gjort! Puh

Erika sa...

Bara att se det positivt. Du kommer komma tillbaka till jobbet med super vältränad kropp!!