söndag 2 augusti 2009

Gästblogg - Säg hej till Carmensita och Mercedes!

Som Ni säkert vet så har Maria massor med djur, ja inga riktiga, men i alla fall. Hon har grodor, en sköldpadda, fåglar och en anka (och säkert några till som jag inte kommer på). Hon har döpt alla sina djur och kvinnonamn ska de ha!

För ett par veckor sedan var familjen Lundin här och åt middag (haha, ja, de kunde slita sig hemifrån några timmar) och då hade de med sig ett fint paket. I paketet fanns det två skönheter, för Maria tycker att vi också behöver lite djur.

Vi var lite osäkra på om det var måsar eller änder så vi kom fram till att det var spanska duvhökar! Och Maria hade direkt förslag på vad de kunde heta; Carmensita och Mercedes!



Nu står de i fönstret vid diskbänken och håller lite koll på disken. Dessutom kan de spana lite på Lundinarna också:-)

Nu återstår dock att komma på lämpliga kvinnonamn till de söta små grodprinsarna också. Några förslag?

Ha det gött!
AnnSo

1 kommentar:

Helena sa...

Hihi vad söta!!!.
Jag döper också alltid mina saker ,men det blir alltid killnamn.Bor ju då också med 5 st killar (1 make, 2 tonårssöner och 2 st hundkillar).
Ja och så döper jag alla grejer till killnamn.Hihi.Gillar att ha många killar omkring mig .Haha

Förslag på kvinnonamn är jag ju som du då förstår dålig på:)
Killnamn kunde du få många förslag på.

Hur har det gått med ert markarbete då ni varit bortresta?
Färdigt så att du kan shoppa växter?

Ha en härlig dag!!!
Kram Helena