måndag 3 augusti 2009

Gästblogg - In action!

Åh, de är här i dag! Och jobbar för fullt! Ja, lite kaffe behövs förståss!

Tydligen sluttar det lite för mycket mellan parkeringen och framsidan för att de skulle kunna lägga sten hela vägen.


Så det får bli ett litet trappsteg till.



Tjoho! Var så orolig att jag inte skulle få mina små fyrkanter! Nu är de på gång!


Jag undrar om jag kan börja plantera när han är klar med den första:-) Ah, jag får nog vänta... Men jag måste erkänna att det är lite jobbigt. Har tänkt mig att denna, min sista, semestervecka, när T nu har börjat jobba igen, så skulle jag mest hålla på och plantera. Men så verkar det ju inte bli. Och altanen är så fullbelamrad med bråte så där går det knappt att vara. Får nog ta med mig barnen till badplatsen i stället. Så får killarna jobba ifred...




Jag måste ju bara visa vårat målningsprojekt också! Vid besiktningen upptäcktes det att det saknades en lockpanel. Ungefär samtidigt som Maria började måla sina hundratals meter brädor började min man grunda vår, vad kan det vara? Knappt två meter lockpanel kanske. Sen har det hänt ingenting och ingenting och ytterligare ingenting. Maria har frågat T emellanåt hur det går med målningen:-) Nu har den faktiskt fått första strykningen med täckfärg också. Det går verkligen framåt!




Jag hoppas att jag har lite mer att visa när dagen lider mot sitt slut!
Ut i solen med Er!
//AnnSo

Inga kommentarer: