måndag 18 maj 2009

Grand finale på vårtecken.

Ännu en måndag och ännu en visa vårtecken dag. Denna måndag är den sista måndagen att visa vårtecken dessutom.... om man vill vill säga.
.
Vivekas vårteckenmåndagar har pågått i nio veckor nu. Samtliga landskap har varit representerade och alla som deltagit ligger prydligt länkade inne hos Viveka på hennes blogg Humlebacken. Har du missat detta kan du gå in här och kika lite. Det är jättespännande att se hur olika långt våren kommit i vårt avlånga land.
.
Min "Grand Finale" blir inte något särskilt storslaget. Jag har under de senaste veckorna endast rapporterat om hur det gått för mina två träd och det känns helt fel att inte visa upp dem en sista gång.
.

.
Det Japanska körsbäret blommar ordentligt nu. Det är väldigt vackert.
.

.
Kommer det att komma körsbär på det sedan förresten? Det är väl ett dekorationsträd endast va, och inget riktigt frukträd? Herregud... detta slog mig nu liksom.
.
Hoppas inte för då ska väl fåglarna plocka körsbären och sedan sätta sig och mumsa dem på min nya altan och skita ner den fullständigt med kärnor och fågelbajs! Fasen att jag inte tänkte på det innan.
.

.
Mossfloxarna i lilla slänten jag planterade för ett tag sedan blommar de med nu....
.

.
Det finns rosa, vita....
.

.
och lila/vita.
.

.
Magnolian har nästan blommat klart nu. Den har verkligen varit pampig och vacker. Betänk det faktum att den planterades i höstas och att det därför är första våren för den hos oss.
.
Undrar hur den kommer att se ut när den har några år på nacken...
.

.
Det verkar som att den vill ge mig mer glädje också. Det har under den senaste veckan poppat fram ett gäng till stora knoppar:)
.
Sådär, det var alles från Lundinskan denna vår! Vad gäller vårteckenspaningar alltså..... jag kommer ju att fortsätta mitt bloggande givetvis.
.
Tjing tjong långkalsong..... som för övrigt ligger i min byrolåda helt oanvända sedan ett X antal månader tillbaka. Även det ett vårtecken va;-)

4 kommentarer:

Viveka på Humlebacken sa...

:)

mie sa...

Haha...du satsade på rätt träd!
Nej inget fågelspill efter att ha ätit upp dina körsbär för det blir inga bär på trädet, bara vackra gröna blad =)
Låt långkisarna ligga kvar i byrån som ett minne av det första vårtecknet varje år. (Mina brukar försvinna in bakom (!?)lådan så jag letar ihjäl mig till hösten)
Hoppas ni njö av horizontalläget i soffan och kikade lite fotboll (du vet en sådan där sor rund boll utan hål i) =)

Karlsebakken 37 sa...

Åh, shit vad fint det blir! Du är riktigt, riktigt kreativ, jag blir så imponerad och så inspirerad! I går satt vi och ritade upp den allra första skissen på hur vi ska ha det utomhus så småningom - där är ytterligare en sak vi i är lika på, jag kan också tänka massor och så måste jag försöka få ner det på papper. Tänkte snygga till ritningen lite innan jag lägger ut den på bloggen bara, blev visst lite kladdig efter en del ändrande och tänkande så just nu är det inte mycket att visa upp för världen...! :)

Ja, garaget blir ganska stort, hehe...! Men vi är såå nöjda och jag längtar verkligen efter att få "flytta in". Äntligen får vi ordentligt med plats för alla verktyg och grejer, en ordentlig bod för cyklar, ved, trädgårdsgrejer och annat och inte minst - en härlig gästzon för alla våra framtida gäster. Hoppas att kunna få upp mina bloggsystrar vid tillfälle såklart! Det kommer nog att ta lång tid att få klart allt - det ska ju trots allt betalas också - och i vanliga fall hade jag varit stressad över det. Men i det här fallet så tycker jag faktiskt att det är helt ok; första våningen är Lars våning och övervåningen ska bli mitt projekt. Inte för att det ska bli så fancy pancy men mest bara för att det ska bli ett sätt att komma ut ur huset och pyssla med något och få till det blit för bit utan att det är någon stress. Ser fram emot det! Och så ser jag fram emot att få fixa ute - äntligen börjar den där uteinspirationen som jag längtat efter att krypa på!

Nope, nu ska jag styra mot sängen, klockan är än en gång alldeles för sent. Ha en härlig tisdag så hörs vi senare i veckan!!

Massor av kramar till dig min söta!

Erika sa...

Finns de prydnadskörsbär som faktiskt ger lite bär, dock inget man brukar äta. Google du på namnet på ditt träd så hittar du nog något.

Mina vita mossflox bor fortfarande i min odlingsbädd. Kanske hinner bli klar med stenmuren i helgen så att de får bo på sitt ställe.