fredag 24 april 2009

Godmorgon

Himlen är klarblå, fåglarna kvittrar, solen lyser på ett sätt som får vår fasad att gnistra som en diamant. De små barnen som bor runt omkring oss cyklar glatt i sina rosa hjälmar med fjärilar på till dagis/skola följda av sina föräldrar.

"Hej, hej" hälsar jag de som passerar.... jag sitter och sippar mitt morgonkaffe på min soliga framsida. "Hej, hej, hoppas du får en fin dag i skolan idag" .... "Du med" hör jag mina små vänner svara innan de hojjar förbi. "Vi ses senare"...... ;-)

Om en stund kommer virket vi beställt till altanen. Ahhhhhhh, vad roligt! Förra året vid den här tidpunkten gick vi in i bygget själva på allvar. Huset var rest, innebandysäsongen slut. Nu var det vår tur. I år är det annat som gäller. Vi har tagit nya steg, nya kliv in i vårt liv. Vi njuter..... av var dag. Av varandra.

Fredagar har tidigare varit "bastudagar" här hos oss. Nu blir det en annan typ av fredagar för oss under en period. Vi omvandlar "bastufredagar" till "sitta ute och gotta sig med ett glas vin fredagar"

I kväll lär jag och gubben sitta i varsin stol ute i den härliga solen. Vi lär berätta för varandra hur lyckliga vi är, vi nyper varandra i armen som så många gånger förr och talar om att vi har det så bra. Vi kommer givetvis även att sitta och prata om den kommande helgen och arbetet vi ska göra med altanen.

Det är verkligen härligt med fredagar... särskilt fredagar som denna!

Hej, hej ...... ;-)

13 kommentarer:

Helena sa...

Hej Maria!
Det är lite skillnad på denna Maria
och förra fredagens Maria.Lite lungnare idag:)
Vad härligt ni kommer att ha det ikväll och alla fredagar framöver.
Visst är det mysigt att bara kunna sitta och njuta och tänka att det här är vårt och här ska vi bo i många år tillsammans.Härligt.

Ha nu en riktigt härlig fredag.
Kramisar Helena

Maria sa...

Helena,

ja visst är jag lite lugnare idag;)

Önskar dig och din familj en härlig fradag... och en härlig husmålar helg!

Tack för alla dina söta kommentarer.

Kram Maria

Viveka på Humlebacken sa...

http://isitfriday.biz/
klicka in dig på den sidan:)

Pernilla sa...

Yey! Låter underbart! Längtar tills vårt hus är klart och vi kan göra samma sak!

Viveka på Humlebacken sa...

mmm det var allt, tyckte att det var ganska kul som svar på ditt inlägg... att det är fredag... men det var kanske inte så kul... Tyckte att det var lite tokigt att någon reggat en domän bara för detta... att tala om att det är fredag.

lovar att säga till om jag hittar en stor buddha, du också! Gjuta egen, hmmm inte så lätt kanske.

Maria - Villa Krutbruket sa...

Låter som en mysig fredag!
Trevlig helg! Kram Maria

Erika sa...

Hoppas att jag kan få med mig sambon en stund i kvällssolen...låter ju som en väldigt behaglig kvälssyssla

Anonym sa...

Mmmm, vad mysigt det låter! Själv ska jag snart slänga mig i duschen för att ha en sushikväll med tjejerna - inte helt fel det heller;)

Ser fram emot att få se ert altanbygge skrida fram (du är ju så superduktig på alla före och efterbilder!) för oj vad jag kommer att sno ideér och hämta inspiration hos er! Nu längtar jag sjuuuukt mycket efter att få sätta spaden i marken på vårt bygge och kicka igång på allvar!!

Ha en härlig och solig fredagkväll!
Kram Malvis

Charlotta sa...

Hej Maria!

Vilken idyll som du beskriver. Det är ju precis det där som man har längtat efter under hela bygg-resan. Att sitta framför sitt fina hus med sin gubbe och nypa sig i armen. Kan inte bli så mycket bättre!

Skall bli kul att följa Lundins altanbygge i helgen. Känner jag dig rätt så blir det många bilder på detta event. Eller hur?

Kram och fredagsskål på dig

//Charlotta.

Från koja till slott sa...

Låter helt underbart ju!! Hoppas ni får en lyckad helg med altanbygget, här hemma blir det full rulle med jobb både ute och inne! ;)

Trevlig helg vännen!

Kramar Pernilla

Karin Almonte sa...

Hej Maria!

Inte visste jag att du bloggade! Råkade av en händelse halka in här, en annan har ju ingen att mysa med på fredagkvällarna så då sitter man här :)
Jättefint hus! Complementi!
Saknade dig på ön i veckan men vi ses snart där igen!
Ha en skön helg!

Kram/Karin(Almonte)

Jenny sa...

Hej och tack snälla rara för att du röstar på mig :)

Önskar dig och mannen en riktigt härlig vårig helg! Kram Jenny

Karlsebakken 37 sa...

Hej söta,

vilket härligt fredags-inlägg - det bara osar avslappning och allmän lycka över det!

Vilket altanäventyr ni är på god väg in i, ska bli väldigt spännande att följa med på det...! Jag är också lite i altantankar och sparar i hemlighet till den där hörnsoffan i konstrotting som jag har drömt om länge för att kunna göra något liknande hos oss. Den bilden från Viveca har hamnat i inspirationsmappen hos mig också, har ungefär samma idé här!

Hoppas att ni har haft en skön helg och har fått njuta lite härligt vårväder också!

Ha en bra jobbvecka nu,

stor kram från "Tjockisen"