måndag 28 april 2008

Tillbaka till verkligheten.

Det var mer än en vecka sedan som jag skrev på min blogg och jag har mina skäl. Vi har som jag tidigare berättat ett jättestort engagemang i Innebandy. De sista två veckorna har i princip endast ägnats åt det. Dessutom har jag arbetat på Gastronord/ Vin Nordic under veckan som varit och haft ytterst lite tid över för husbygget.

Nu är innebandy säsongen äntligen över och återigen, för er som är intresserade läs min andra blogg.

Vi var ute vid huset igår söndag och fick se att fasaden putsats. Nu återstår målningen. Jag tycker att man redan nu kan se hur fint det kommer att bli. Färgen vi valt är "Funkis vit".

Själva stomresningen är klar och således även den entrepenaden som vi köpt. Det kommer att bli en besiktning på stomresningen samtidigt som besiktning av putsningen nästa vecka.

Nu återstår "vårt" jobb. Dvs det invändiga. Ludde skall göra det mesta jobbet själv, med lite hjälp dock. Ventilation, plattsättning och målning har vi anlitat personal till. En snickare kommer att gå på bygget lite dagtid och hjälpa Ludde med det. Nu har ju Ludde lösgjort alla träningskvällar så det är bara att kavla upp ärmarna och börja köra på;-)

Trädgården ska vi försöka göra samtidigt som det invändiga. Vi vill helst flytta in till ett hus som är helt färdigt invändigt och utvändigt. Där är planeringen i full gång och det kommer att bli så perfekt.





Nu kör vi så det ryker;-)

1 kommentar:

svartataket sa...

Vad fint det blir!! Ja vad skönt att få klart ute också innan ni flyttar in! Härligt att ha dig tillbaka i bloggvärlden :))

Soliga kramar