fredag 17 april 2009

Inte trodde väl ni...

... att jag skulle kunna sitta hemma i min ensamhet inatt va?

Så var det förra året. I år är det annorlunda. Väldigt annorlunda. Konstigt egentligen. Vår familj har ju trots allt varit med om totalt 10 finaler (med morgondagen inräknad).
  • Jag själv har varit med om en som spelare. Det blev silver.
  • Rebecca har som spelare deltagit i två finaler. Bägge resulterade i guld.
  • Ludde är "värstingen" i familjen med sina 6 finaler! Två guld och ett silver som spelare. Ett guld som coach i herrlaget. Ett silver med damlaget förra året, och så finalen i morgon (som vi verkligen hoppas blir bättre utdelning på än förra året)
  • Sist och yngst har vi Alexandra som får uppleva sin första final imorgon.

Totalt alltså 10 finaler, och vi har alla i familjen varit där som spelare! Anmärkningsvärt är att det dessutom är för samma förening. Balrog.

Det är ju helt sjukt! Undrar om det finns någon annan familj där ute som har klarat av den bedriften? Guiness rekord kanske, hahaha.

Varför just den här finalen är extra pirrig och annorluda är väl kanske av den enkla anledningen att jag har två stycken där nere på planen. Dubbelt upp liksom. Dubbelt glad. Dubbelt nervös.

Nej men va fasen, det var ju inte det jag skulle berätta. Nu kom jag av mig.
.
Jo, så här är det. När jag vinkade av dem tidigare ikväll efter träningen kände jag ett enormt behov av att vara nära de mina. Jag har helt sonika smygit mig in till Ludde som fått tilldelat sig ett fantatiskt rum på hotellet.

Eftersom flertalet av er läsare är inredningsintresserade tänkte jag därför lite sådär fint smyga in lite sånt nu mitt i min innebandyfeber.


.
Rummet är asläckert. Badrummet är inglasat ut mot sovdelen. Är man blyg finns det ett diskret draperi att dra för, men vi är inte blyga vi;)
.

.
Snygga nattbordslampor.
.

.
Nej men titta! En very nice blogghörna finns här med:)
.

.
En annan vinkel.
.
.
"Glasburen" eller badrummet, vilket ni vill.
.
.
På sänggaveln har jag hängt min "tischa"
.
Har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska ha den på mig imorgon. Den är kort, så kort att naveln syns. Visserligen har jag begåvats med en platt mage men det är inte läckert att gå omkring så när man är 43 år ung! Kan ju iofs ta på ett långt linne under..... jag får se. Tar den med till matchen imorgon och stöter jag på någon pinnig kompis till spelarna på Balrogläktaren drar jag på min "tischa" på den kompisen;-)

.
Spelarna ligger förmodligen och sover nu. Hoppas de får en härlig godnattsömn. Ledarna är inne i rummet bredvid. Jag själv ligger just nu i sängen med min "tischa" över mig och laptopen på magen. Känner mig trygg och tillfreds..... och galet pigg är jag också!
.
Skulle kunna skriva en roman om mina känslor nu.
.
Låter nog bli, eller.......

Inga kommentarer: