tisdag 14 april 2009

Låååång helg

Vilken lång härlig helg vi haft! Att blogga eller att surfa runt hos mina bloggvänner har jag inte haft en tanke på ens. Så härligt avslappnande har vi haft det, och det behövde vi.

På långfredagen var det dock allt annat än avslappnat. Vi for till Västerås för semifinalmatch. Vid vinst skulle vi gå direkt till final och Globen. Vid förlust skulle det spelas en tredje avgörande match annandag påsk och med det skulle det även läggas in träning på påskafton.

Jag hade ingen som helst lust att ha en massa innebandy under påskhelgen och bad därför tjejerna på bussen ner till Västerås att vinna skiten redan på fredagen.

Sagt och gjort. Efter en våldsamt spännande och jämn match med mycket heta känslor vann vi tillslut med 5-3. JIPPI för mig som fick långledigt och dubbel JIPPI att vi är i final för andra året i rad!

By the way......



.. den här banderollen mötte oss i V-ås.
.
Hoppas nu bara att inte vi orsakat risbrist för 1,3 miljarder kineser;-)

Den här veckan som kommer kommer jag säkert inte att vara så rolig här på bloggen. Har en del att bita tag i på arbetet och resten av min tid och tanke kommer med all säkerhet att upptas av den kommande finalen på lördag.

Mycket innebandypladder lär det bli.

Vårtecken utmaningen hoppar jag helt sonika över denna vecka (förlåt Viveka) men jag kan berätta för er att ljungen är borta och i mina svarta gummikorgar vid entren finns det numera vackra vita penseer.

Nu ska jag försöka hinna med att ta en "sväng" runt på era bloggar!

Mors

8 kommentarer:

mie sa...

Haha...ja mycket skrivet är någons åsikt och sanningen är ofta en annan.
Vad gäller placeringen i Globen så kan jag inte ge dig något svar för jag är ju en av de där idioterna som ställer upp och jobbar under hela dagen :-)
Publikvärd ska jag prova på den här gången. Satt i seket hela VM i sverige för något år sedan så det blir kul med ombyte ;-) Men maila mig när du vet er sektion så ska jag se om jag kan få ta hand om den sektionen, då kanske jag kan hjälpa dig att hålla i dina nerver också :-)
Så gott att få se båda mina favvolag i min favvosport samma dag på samma plats!!!!!
Längtar men vill samtidigt inte att det ska ta slut för jag vet att jag kommer sakna hallarna och adrenalinkickarna efter bara ett par veckor ;-)

Familjen Eriksson sa...

Så nu är vi i final, både Balrog och Falun!
Jag har nog ingen möjlighet alls att ta mig till Globen, synd nog. Men lita på att jag kommer att hålla koll ändå.

Karlsebakken 37 sa...

Ååh, ni verkar ha haft det lika gott som vi - har varit en UNDERBAR påskledighet med lagom delar soffmys och hemmapyssel. Och för en gångs skull har jag haft lite tid att blogga också, känns bra...! :)

Så himla grymt att ni kom till final, gott att du har lite pli på tjejerna så påskfriden kunde sätta in. Nu håller vi tummarna för att de gör som du säger i finalen också! :)

Haha, när det gäller stövlarna så tänker jag på dig och Pellan varenda gång jag tar på mig dem - det där inlägget från i höstas om gummistövlarna har satt sig på huvudet! Och jag har fortfarande lust på såna fina Tretorn-stövlar som du har...!

Ha en bra vecka nu med allt jobb och finalladdande, hörs snart igen!

Stor kram på dig sötis!

Erika sa...

Det krävs bra med uppladdning även för oss som sitter på läktaren när det är suuuper bra matcher.
Ladda på nu så hörs vi om ett guld senare.

Viveka på Humlebacken sa...

Jag har ställt in allt under finaldagen för att kunna hålla alla tummar!
kram
visar de det på tv??

petra sa...

härligt med innebandypladder. Kul att ni är i final nu.
Lycka till.

Själv ska jag spela innebandy cup hela söndagen. JAg spelar bara med oldgirls nu men det är såååå kul.

Ni verkar ha haft en härlig påsk.

ha det bra

Favoriterna sa...

Wow vad kul. Får hålla tummarna i finalen då.
Lycka till.
Kram Jessica

Tinnar och torn sa...

Tack för fina ord vännen! Jag hann inte åka iväg men det känns ok nu ändå. Det hade gått fint och stilla till, hon bara andades med längre och längre uppehåll, hade inget ont eller så. Bästa sättet att lämna livet på tror jag. Det jag ville säga henne har jag sagt ändå. Nästan säker på att hon hörde.

Grattis till finalplatsen! Läser att ni haft en toppen-helg, låter härligt. Nästa påsk ska jag se till att ha ledigt. Alla som varit lediga verkar haft det toppen´:o)
Kram Pellis