måndag 5 maj 2008

Vi har slitit hela helgen

Det var en välbehövlig långhelg vi fick. 5 lediga dagar i sträck! Helgen gick inte i vilans tecken, men vi behövde verkligen sätta igång på allvar med bygget. Hela familjen har engagerats och vi har fått väldigt mycket gjort!

Detta "blå töj" som i mitt fall är rött har jag burit nästan dygnet runt i 5 dagar;-)

Vår målare Johan har stämplat in. Han skall göra hela jobbet invändigt. Vi "blixt inkallade" Johan till helgen dock för att få takfötterna målade medan putsfirmans ställning runt huset står kvar.



Fredrik heter vår snickare som för övrigt låter hälsa att han är en singel kille i sina bästa år och vid god vigör som gärna vill träffa en mysig tjej.

Det är bara att höra av sig till mig så lovar jag att sammanföra er;-)



Våra döttrar Rebecca och Alexandra samt ena svärsonen Kristian hjälpte till med att forsla bort allt skräp från tomten!

Tack vare deras insats har vi sparat in på inte mindre än 2 containrar.


Ludde har förberett för belysning i alla våra fönster smygar. Det är skönt med en egen elektriker. Inget lämnas åt slumpen;-)
Han är även duktig på att snickra ihop saker. Här gör han i ordning ett fika bord...
som han ville ha placerat vid lilla burspråket i blivande sovrummet.

En liten paus i solen och värmen måste man ju unna sin personal.
Nu är helgen över och jag måste återgå till mitt "vanliga" arbete. Denna vecka innebär det en resa till Gotland för att titta till mina kunder på ön.
Kommande vecka skall putsen äntligen färdigställas och ställningen bort.
Ludde och Fredrik får slita vidare utan mig och ungarna.

3 kommentarer:

lola sa...

hola maria k tal espero k estes bien un beso desde españa.

svartataket sa...

Vad fint det blir! Skönt med långledigt!

svartataket sa...

Kram o hoppas ni får en underbar vecka!