måndag 12 maj 2008

Bloggfekvensen är låg just nu.

Min bloggfrekens har sjunkit markant den senaste tiden och det har sin naturliga förklaring. (Jag har dock fotat en del den senaste tiden och kommer att lägga ut lite bilder under de närmaste dagarna.)

Jobb dagtid, husbygge kvällstid och nu dessutom packning och flytt från befintligt hus. Det finns väldigt lite (eller inget alls) utrymme för bloggande just nu.

I helgen har jag fått hjälp med att packa ihop köksartiklar och vardagsrum. Mina väninnor Michelle och Helene kom till min undsättning som två räddande änglar. De var grymt effektiva och packade ihop mitt hem i en rasande fart. Tack tjejer för hjälpen!

Det är superkul att själv vara delaktig och aktiv i sitt eget bygge. Jag vill egentligen vara där ute hela tiden och trots att vi flyttar ut ur det gamla innan vi flyttar in i det nya skall det bli oerhört skönt att få släppa sitt nuvarande hem. På så sätt kan vi lägga all fokus på det nya.

Jag är inte själv hantverkare, men behjälplig är jag minsann ändå! Ludde ropar på mig titt som tätt när han behöver en uppsättning händer till. Jag får rycka in och göra en massa saker som jag inte trodde innan att jag behärskade;-) Dessutom så går man ju igenom minsta lilla detalj noggrant när bygget växer fram mitt framför ens ögon. En del saker får lösas/ändras på plats och det känns så härligt att själv vara med under hela processen.
I helgen fick jag punktering, hade en spik i framhjulet. Inte så konstigt kanske då jag ideligen kör fram och tillbaka till bygget. Nu får jag krypa runt i gruset och försöka leta rätt på all spik som ligger gömd där under;-)

Att det har varit vackert väder den senaste veckan har väl inte undgått någon. Jag kan berätta att husfärgen vi valt är supersnygg i dagsljuset/solskenet. Den kallas "funkisvit" och är inte sådär skrikande kall och vit som en brytning med lite grått kan vara. Den är mjuk och behaglig.
Jag är verkligen "superdupernöjd" med färgvalet!



Alexandra och kompisen Jessica "hjälper" till på sitt lilla "tonåringsvis" ;-)

Inga kommentarer: