torsdag 29 maj 2008

Fötterna upp och huvudet ner?

Vad händer?

Tillvaron just nu kan lätt beskrivas som något kaosartad. "De e mycke nu" som dom säger..... ja vart kommer de ifrån? De med uttrycket?

I huset spikas och skruvas det för fullt. Fredrik har just avslutat luftningen av taket på ovanvåningen. Det var lite pill och pyssel med det eftresom vi lovat Alexandra att lämna taket öppet till nock med synliga takbjälkar.

Ludde har installerat centraldamsugaren som visade sig vara en uppdaterad version med en modern ny design. Den är faktiskt tom snygg. En ganska platt låda som inte tar mycket plats i tvättstugan, istället för de normalt tjocka cylinderformade. Ludde har även fortsatt med sitt elande.

På hemmafronten arbetar vi febrilt med den sista packningen. Tre helger i rad har vi slitit med rensning och packning och nu äntligen imorgon flyttar vi från vårt hus. Återigen ansluter det en massa vänner för att hjälpa oss denna helg.

Vi ska flytta hem till min mamma. Där ska vi bo fram till vårt nya hus blir klart. Förhoppningsvis till början av Augusti, men man vet ju aldrig.

Min mamma har inget bredband så vi har tecknat ett mobilt abonnemang tills vidare. Nu visar det sig att det inte går att installera på min laptop:( På Luddes gick det bra. Han använder sin i sitt jobb och jag använder min i mitt jobb.

Det är ett gissel det här med teknologin. Jag håller som bäst på med att försöka hitta en lösning på problemet så att jag kan fortsätta att dokumentera vårt bygge.

Ikväll ska vår "minsting" Alexandra gå på skolbal. Hon slutar 9:an och på hennes skola är det tradition med avslutningsbal. (Som det säkert är på de flesta andra skolor)

Trots allt jobb vi haft med vår tillvaro den senaste tiden har vi (jag) fått lägga energi på Alexandra och hennes bal (en självklarhet) Det har sytts upp klänning, det har bokats makeup, det har solduschats, bokats limosin mm, mm. Man kan tro att de ska ta studenten!

Hursom ikväll, ska ungen piffas upp och levereras till bal! Pappa Ludde är ju parkerad på bygget så jag har lovat att svänga förbi med dotra så att han får chansen att se henne "live"

Kanske får även ni se Alexandra uppiffad till bal;-) (Lägger förmodligen ut en bild här ikväll)

Ha en bra torsdag!

1 kommentar:

svartataket sa...

Vad kul med bal :) Ja du får visa henne sen;) Det är så fint!!
Jaha så nu flyttar ni då..hoppas ni kommer in i augusti så ni får lite sommar där :))

Kraam