torsdag 22 maj 2008

Fototapet

Igår glömde jag kameran när jag jobbade på bygget. Attans! Jag får istället berätta om framstegen senare.

Jag har sett att en del funderar på fototapeter. Jag har en vän som gjort en jättefin vägg med ett svart/vitt foto på sina två barn. Det blev hur snyggt som helst.

Jag vet inte om jag ska ha just en fototapet, men om jag beslutar mig för en sådan använder jag mig förmodligen av bilden nedan.

Jag gillar verkligen bilden. Den föreställer inte helt oväntat mina underbara döttrar Rebecca och Alexandra. Jag som känner dem väl ser deras personligheter på bilden.

Rebecca som är den äldsta (med luvan på bilden) är en tjej som visar sina känslor väldigt mycket med sitt söta ansikte. Hon har lika nära till skratt som till gråt. Hon gråter när hon ser barn fara illa och hon gråter när det förekommer orättvisor runt om i världen. Rebecca fäller en tår i princip varje dag då hon tittar på nyheterna.

Rebecca har även alltid väldigt nära till ett underbart skratt! Hon skrattar ofta och medryckande åt trevligheter och hon får sin omgivning att må bra enkom med sin närvaro;-)

Alexandra är även hon en väldigt känslosam person, inte lika öppen som sin storasyster dock.
Hon har en enorm integritet och kan nästan uppfattas som lite "kylig" och "kall". Bakom den fasaden döljer det sig en ocean.

Alexandra är en mycket intelligent tjej som vill värna om sitt "privacy" hon är även mycket mån om sitt yttre utan att för den skull vara ytlig. Hon är kärleksfull mot de sina fastän hon inte alltid visar det tydligt och hon är en jätteduktig idrottstjej.



Jag är som alla andra mammor antar jag. Jag är sjukt stolt över mina "prinsessor" och skulle jag sätta upp en fototapet så skulle den "alla dar i veckan" föreställa en bild på mina underbara flickor!

6 kommentarer:

CNIL sa...

För inspiration kan du ju alltid kolla.

www.tapet.se
www.decormaison.se
www.mrperswall.se
//Christian

svartataket sa...

Vilken fin bild på tjejerna :))
Jag är så ombyttlig så jag har inte testat fototapet :)) Men jag skulle gärna ha det :))

Kraam

svartataket sa...

Trevlig helg!
kRAAM

Anonym sa...

Halloj gudfamiljen!
Fototapet i din walk in closet kanske? Så du glatt kan sitta och välja dagens outfit och samtidigt bli uppiggad av dina härliga tjejer....dock kräver det ju att du inte fyller alla väggar från golv till tak, vilket sannolikt är fallet ;-))

Själv är vi (Mika) i bilbytartagen...inte heller någon billig affär (knorrar jag).

Jag är mer inne på att renovera köket lite...och bröllopet då.

Krama alla!
Uppsalacirkusen

Tinnar och torn sa...

Vilka fina döttrar du verkar ha! Visst blir man förundrad ibland, att man har åstadkommit nåt så bra. Mina är ju snart 17 och 18 och när jag tittar på dem så kan jag inte fatta vilken tur man har som får dela deras liv. Lycka på hög nivå :o) Kram på dej och ha en helbra helg! P

Unknown sa...

Kära Grannar, Maria, Ludde, Rebecca och Alexandra!
För ungefär 14 år sedan fick jag ett telefonsamtal som började så här: " Hej jag heter Maria och är mamma till Rebecca. Jag och min dotter ligger här i sängen och läser ett brev som din son har skrivit till min dotter". Jag tänkte, hjälp vad har han nu gjort!Innehållet i brevet och vem av mina söner som hade skrivit det, kan få vara hemligt, men Rebecca blev glad och det var därför som du ringde.Det var första gången som jag pratde med dig, Maria och inte anade jag då att vi skulle bli grannar.
Nu har åren gått och det känns som vi alltid har varit grannar. Minns du när våra ungar tältade (på tomten) på avslutningsdagen? Minns du den fenomenala femkampen, när Luddes crocketklubba gick av och du hade slutat att snusa? Minns du alla korvar och hamburgare som vi har delat? Och minns du alla våra högljudda diskussioner om både det ena och andra? Jag minns. Va kul vi har haft!
Vi vill säga Tack för alla goda stunder, för att ni har varit vår trygghet,och för er fantastiska generositet både när det gäller skratt, god mat och dryck, bilskjutsar och alla stora och små gåvor.
Alexandra vi kommer att sakna ditt morgonplingande på vår dörr, David är ju aldrig färdig i tid! Tänk så många år som ni har åkt tillsammans till skolan.De första åren var du en liten pigg tjej med bus i ögonen, numera är du en lång vacker ung kvinna, som ständigt har koll på mobilen.
Rebecca, storbrödernas "kompis", dig ser vi inte så ofta, men när vi träffas bjuder du alltid på en varm kram och ett härligt skratt.
Nu är det dags för er att dra vidare och vi får nya grannar.Vi önskar er allt gott på "resan", och samtidigt vill vi passa på att bjuda in er till sommarens stora utmaning, en femkamp, där vi naturligtvis kommer att krossa er, tidigare års förluster har givetvis varit taktiska, vi ville ju inte äventyra vår fina grannsämja. Eftersom vi kommer att vinna, blir priset att ni får bjuda oss på middag, skulle vi mot förmodan förlora så får vi väl slänga en korv på grillen.
Så skynda er att få huset färdigt, vi är taggade till tusen!!!!
Hejdå, hejdå... Vi kommer att sakna er!
Kram x 7
Vi i 63:an/Kerstin