måndag 26 maj 2008

Solen skiner och jag är blek:(

Ännu en helg av slit och släp bakom oss. Det har varit en underbar helg vädermässigt. Tyvärr har vi bara njutit av solen inomhus:(

Jag och mina döttrar har fortsatt med packning, tömning och rensning av det gamla huset under helgen. Vi är nästan klara nu! På fredag skall vi magasinera vårt hem och sen....sen kan vi äntligen ha 100% focus på det nya huset.

Rebecca offrade den soliga helgen som hon egentligen tänkt tillbringa med sina vänner till förmån för sin familj. Hon kom hem i fredags och det har varit en känsla under helgen som kan liknas vid "sista natten med gänget". Jag menar sista helgen i huset med HELA familjen.

Rebecca flyttade hemifrån för ett och ett halvt år sedan, för henne blir ju känslan av den här flytten lite speciell med tanke på att hon är uppväxt i huset och inte ska flytta med oss. Alexandra har ju trots allt några år på sig att bo in sig i det nya familjehemmet.

Jag vet ändå att Rebecca vet att "där mamma finns är hemma" oavsett adress.

Vad har hänt på bygget då?

Ludde har elat vidare förståss, denna helg tog han dessutom hjälp av en annan el-kompis, Matte för att få undan det värsta som är kvar. Nu är husets "hjärta" i princip proppmätt;-)




Den "proppmätta" elcentralen i tvättstugan.

Alexandras (övervåningen) golv och golvvärme börjar komma på plats......



och Alexandra tycker att utsikten är fin.



Under helgen har dessutom Ronny, även han en kompis till familjen stämplat in. Han har fått den stora äran att göra ventilations jobbet åt oss;-)

Och slutligen.....bilder på fasaden utan ställningen som togs ner i fredags 2 veckor senare än de sagt.


För femtielfte gången, jag är superduper nöjd med putsen och dess färg;-)

4 kommentarer:

svartataket sa...

Ja du ska verkligen vara nöjd!!! Jättefint! Nä flyttar ni in då? vart ska ni bo efter ni magasinerat era möbler då?
Ni är så flitiga :))

KRAAM

ColonialEast sa...

Jättefint hus! Gillar fönstrena och precis som du - färgen på putsen! Lite nyfiken på vad det är för färg. Ska själv bestämma putsfärg inom någon vecka. Vill ha något som ser vitt ut men som är brutet i beige - gult för att bli varmare. Ser nästan ut som om ni har något liknande. Lycka till med flytten!

Maria sa...

Svartataket- Vi skall bo hos min mamma tom inflyttningen som förhoppningsvis blir i början på Augusti.

Colonialeast- Tack!

Jag var precis som du inne på vitt fast brutet på ett sådant sätt att färgen blir varm. Det visade sig att brytningen med gult nästan blev tvärtom och dessutom skulle det ge en "pissgul" effekt. (enligt putskillen vi anlitade)

Jag fick tipset att bryta färgen med grått och det skulle inte bli kallt enligt honom.

Jag tog tipset, och nu är jag supernöjd. Färgen heter Funkisvit, och är fantastiskt vackert när solen ligger på.

jag kan ta reda på färgnumret om du vill.

Tinnar och torn sa...

Åh va fint det blir, gillar putsade hus, var inne på det ett tag men nu blev det panel isället. Håller med svarta taket, ni är verkligen superflitiga:o) Och vad massa kompisar ni har som kan hjälpa till, sånt är ju alltid bra.Kram P.