måndag 19 maj 2008

Vi har varit flitiga i helgen

Denna helg har vi varit grymt effektiva. Fredrik har jobbat med oss hela helgen. På fredagskvällen blev vi klara med läktning och gipsning av innertaket i matsalsdelen.


Ludde är inte ett dugg rädd för höga höjder!

Tada...klart, dessutom så satte Ludde in fiberoptik här av bara farten! Kan vara mysigt med en liten stjärnhimmel fick han plötsligt för sig;-)


På lördagen fick jag återigen en massa hjälp med att packa hemma. Döttrarna, svärson Kristian, kompisarna Michelle, Helen och Brorsan Anton hjälpte alla till med att tömma min vind, packa det vi skall behålla och slänga en himlans massa på miljöstationen.




Medan jag och "mitt" manskap packade på lördagen isolerade Ludde, Fredrik och vår gode vän Christer mellanbjälklaget. Oj, här ser jag att Ludde varit framme med sina lampor igen;-)


Fredde som är den som tillbringar mesta tiden på bygget har saknat någonstans att göra sina "personliga utstrålningar" på. Därför har han på eget initiativ skapat sig en "egen" håla.


Och bakom skynket döljer sig en sådan här;-)


Vår lilla "solstråle" Alexandra hjälper till så gott hon kan. Ibland känner hon sig frusen av att göra ?? då får pappa se till att hålla ungen varm;-)



På söndagen plastade vi det stora lutande innertaket i umgängesdelen som Fredrik skall läkta upp på måndag (idag)


Aj,aj aj, det ser ut att bli skrynkligt....

och då rycker givetvis jag in så att det hela blir rakt!
Annars tycker jag att jag går omkring och städar mest hela tiden, inte ett sågspån ligger på mina golv när jag är på bygget;-)

4 kommentarer:

svartataket sa...

Vad duktigt ni är! När beräknar ni kunna flytta in?

Ha en bra vecka!
Kraam

Maria sa...

I början på augusti som det ser ut nu. Vi har bestämt att det får ta den tid det tar. Vi ska ju bo hos min mamma som inte bor långt från bygget och hon är inte trångbodd.

Vi vill gärna inte känna stress inför ett "måste" datum, det är så skönt och pula med allt själv för jag märker att vi ständigt kommer på nya detaljer som vi vill ändra på. Det innebär givetvis att det kostar oss en timme extra hit eller dit, men vi känner att det är det värt för vi får ju exakt det vi vill ha då.

Det är himla kul faktiskt att bygga på det här sättet, jag och även Ludde har så mycket tokiga ideer, det skulle aldrig fungera om vi köpt ett nyckelfärdigt hus;-)

Jag uppskattar dina kommentarer ska du veta, det är roligt med "blogg kompisar" jag gillar även att läsa din blogg, du lägger upp fina bilder och ideer och verkar dessutom vara en skojsig prick;-)

Kram / Maria

Taklyftet sa...

Det går framåt fort!
Lite avis får jag erkänna att jag är för att ni har så mycket bra folk som hjälper er.
Det ska bli kul att se det färdiga resultatet.

MITT VITA HUS sa...

gör läckert med fiber optik till stjärnhimmel:) nästan som att ligga under en bar himmel och se på stjärnorna...
kram mia