onsdag 12 november 2008

Helena vem är du egentligen?

Igår fick jag den roliga, gulliga Petunias Positive blogging award av Malin (Malva) som ni kan läsa om i det tidigare inlägget.

Malin skrev i sin motivering att den "bara" var till mig;) Därför har jag klamrat mig fast vid min fina award utan att ha haft någon som helst lust att dela med mig av den!

Nu har jag en stark lust att ge "kred" och "award" åt en person som inte har någon egen blogg. Helena heter hon och har om jag förstått det hela rätt kommit ungefär halvvägs med sitt husbygge.

Helena har under en längre tid skrivit fina kommentarer på såväl min blogg som på andras. Alltid vänliga, positiva peppande ord har hon att dela med sig av.

"Blogglösa" Helena är en minst lika trevlig bekantskap som de andra bloggvännerna jag har. Och jag vet att jag delar den erfarenheten med många fler.

Nu vill jag bjuda in dig Helena till att skriva ett gästinlägg här hos mig. Jag tror att vi är många som gärna skulle vilja läsa lite om dig, vad ni bygger för hus och hur dina tankar kring det hela går. Vi (jag) vill gärna även se en liten bild på ditt projekt! Om det inte är för mycket begärt på en gång förstås. Blink blink;)

Om du har en mailadress som tål att visas offentligt (det gör inte min) kan du väl lämna den till mig som en kommentar. Då kan du och jag "snacka" ihop oss om detaljerna på tu man hand.

Visst vill vi alla att Helena skriver ett gästinlägg hos mig???

Klart vi vill;)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen, det är klart att vi vill!

Har sovit hela natten.

Kram, kram

Familjen Eriksson sa...

Klart vi vill!!!

(Även om hon inte skriver hos mig, hmpf ;))

Familjen Eriksson sa...

Förresten, får vi se ditt konstverk på bloggen?

Alltså barntillverkning och pyssel är kanske inte jämförbara rätt av, även om båda skänker njutning ;).

Jag att jag körde lite för hårt på kryckorna igår, mitt gips börjar liksom smula sig under foten där man stödjer på det... Tur att det blir ett nytt på tisdag.

Nu är det tio dagar tills vi ses!

Kramsikram

Tinnar och torn sa...

Hihihi, "En röst i natten" förvandlades igår till "En trötter hela natten"
Ja det skulle vara superkul att få se lite av Helena och deras husbygge.
Druckit nån latte idag då??? Arrrrghhh...... jag är så avis på er som ska träffas snart...ååååhhh...jävla jobb-h-vete! Nä nu måste jag göra mej en latte till tröst...Kram så länge. Vänta ...nu får jag skriva pulkolv för att publicera..det låter ju nästan lite snuskigt ju, hahahaha........

Anonym sa...

Hej Maria!
Vad glad jag blir.Men jag är inte alls så duktig som ni alla andra är på att skriva.Men jag gör gärna ett försök.
Du ska få min e mail så kan vi komma fram till hur vi ska gå till väga.Återigen jag blev jättesmickrad att du uppskattar mina små kommentarer.
Kram Helena
nena.johansson@telia.com

Charlottas hemmaplaner sa...

Detta har jag också tänkt på! Jag är OCKSÅ grymt nyfiken på Helena och hennes hus. Helena är nog den mest trogna kommentars-skrivaren jag har! Man blir ju så glad över hennes trevliga kommentarer. Ser fram emot detta gästinlägg!

Kram till både Maria och Helena!

//Charlotta.

sandyekman sa...

Jag ser fram emot att läsa om Helenas projekt! Bra idé Maria!

sandyekman sa...

Fru Talludden har nu gjort som du sa. Åh mycket bättre känns det dessutom inombords.
TACK!

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Jaaaa! Självklart vill vi läsa om Helenas bygge. Klart vi är nyfikna när vi bara har sett hennes kommentarer.

Oj, vad inspirerad jag blev nu, att bjuda in en gästskribent....eller att göra en intervju med nån jag känner som har byggt hus, eller renoverat. Sicken inspirationskälla du är Maria:-)

Sen att du är rolig också gör ju inte saken sämre. Jag måste dock slå hål på din förhoppning om att jag låter som muminmamman. Vad fan tror du Malte skriker för egentligen - min ljuva väna röst? Knappast.
Och jo, ingen finlandssvenska här inte, jag är skånska. En raspig, högljudd bonnaskånka, dessutom. Det gör mig verkligen så oändligt ONT ont att behöva slå hål på alla dina illusioner.

Ha, ha, ha! *host, host*

Anonym sa...

Bravor MAria, och HEJA Helena! KLart att vi vill läsa!
kram