söndag 11 januari 2009

Shit alltså!

Jag har hur svårt som helst att komma tillbaka till bloggen. Det är inte så att jag inte vill och att jag känner mig tvingad...nej,nej absolut inte. Herregud, när jag tänker efter har jag skrivit massor med inlägg senaste tiden. Det är bara det att jag skrivit dem i mitt huvud och de har av någon märklig anledning stannat där.

Jag saknar min blogg och jag saknar att "traska" runt bland mina bloggfavoriter. Mest saknar jag "dialogen" via komentarerna. Jag vet inte vad det beror på MEN jag har skit svårt att komma igång igen!

Har flera gånger satt mig vid datorn med en inpuls och lite inspiration och jag har lika många gånger gått ifrån datorn utan att ha mäktat med att skriva ens en ynka rad.

Det verkar som om det är farligt att ta ofrivilliga pauser från bloggen. Det känns som, ju fler dagar man är utan blogg desto svårare är det att komma igen.

Nu fick jag i alla fall ett "nä nu jävlar tar du och plitar ner något, vafansomhelst bara det blir ett inlägg ryck" tack vare Vivekas senaste kommentar! Tack Viveka, du är hård, rak och ärlig. Det gillar och uppskattar jag!

Grejen är ändå den...va f*n ska jag berätta då???

Nyår är ju liksom passe. Vem fasen bryr sig om nu liksom att vi hade ett stillsamt och mysigt nyårsfirande hemma tillsammans med våra goda vänner Mika och Cecilia och deras goa kille, vår gudson Gabriel?

I söndags var jag så mätt på jul och pynt att jag tog bort hela rasket i ett huj! Vem bryr sig om det då? OCH apropå Harrys "debatt" om huruvida och när man skall ta bort julpynt säger jag bara såhär...... Jag gör precis som det behagar MIG. Vill jag inte ha granen inne ända till "när det nu va" så tar jag helt enkelt bort den! Vill andra ha sin gran fram till midsommar får de gärna ha det! Är det något att lägga energi på? Kanske för somliga, men inte för mig.

Jag har börjat arbeta igen. I onsdags åkte jag ut till Utö. Vi hade konferens i dagarna tre. Det är alltid kul att träffa sina arbetskamrater igen efter en lång härlig ledighet. Aktiviteterna var många och roliga. Vi fick laga sjurätters middagar i grupper åt varandra där vi använde nya kryddor och recept. Vi fick lära oss hur man väljer ut vin till olika maträtter, och vi fick dessutom en kurs i hur man dukar och lära oss om vett och etikett. Nu är man taggad för att gå ut på fältet igen och kränga lite varor;-)

Utö är ett vackert ställe sommartid, men jag rekomenderar INTE er att åka dit så här års. I alla fall inte om ni är frusna varelser som jag är. Burr så kallt det var.

Denna helg har även innebandyn satt igång. Igår hade tjejerna hemmamatch mot Falun. Jag satt på läktaren och tänkte på Maria. Sist tjejerna mötte Falun åkte jag med upp till Falun. Jag hälsade på hos Maria och hennes familj. Sedan följde Maria med och såg matchen. Våra tjejer vann stort borta så även igår. 10-5 blev slutresultatet.

Nu i eftermiddag möter våra tjejer Karlstad hemma. Har förberett en lasagne i ugnen. Väntar på att den skall bli klar så att jag kan åka iväg och se matchen. Planering krävs för att en annan stackare skall kunna få se matcherna:-)

Ja nu är man verkligen inne i rutinerna igen.

Hoppas att det även gäller bloggen. Att uppdatera mig hos alla er kommer att ta mig en stund. Jag kommer till er så snart jag hinner.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Welcome back!!!
Känns bra att höra att du lever. Jag kan också känna så ibland, vafan ska jag skriva om nu då? Och jag vet inte, kanske är det så med oss husbyggarbloggare, att vi slutar efter att huset blivit klart.. Fast det skulle kännas tomt och tråkigt.
Vi får helt enkelt se, vad det blir i framtiden. Var sak har ju sin tid, som man säger..
Ha det så himla bra, och du, vi vill visst höra om ditt nyår och om att du slängt ut julen. Du vet såna småsaker gör att det känns som om vi är lite med, fast vi är långt borta.

Anonym sa...

Hej Maria!

Kul att du är tillbaka på banan igen. När man får skrivkramp så tror jag att det är pga att man tänker för mycket på VAD man skall skriva. Jag gillar allt du skriver, så fortsätt bara i samma stil!!! Jag älskar din mix av vardagsbetraktelser och husfix. Sedan skulle jag ju även önska att du delade med dig lite av allt som du kan av matlagning och viner också. Men jag förstår också att det inte är så kul för dig om bloggen flyter ihop med jobbet för dig...

Jag har också tänkt att lägga av nu när vårt hus är färdigbyggt, men det är ju så kul så jag fortsätter så länge jag känner för det. Det borde finnas en portal som heter "visombyggthus.se", eller hur?

Hur som helst. Välkommen tillbaka! Bloggeriet är så mycket roligare när du är med!

Kram //Charlotta.

Favoriterna sa...

Hej på dig och vad kul att du är tillbaka. Äntligen! Har allt saknat alla dina härliga inlägg.
Själv är jag sjuk. IGEN!!! Är så himla trött på denna vinter nu. Det är längesen vi var så här mycket sjuka.
Men nästa vecka åket vi till fjällen. Känns riktigt skoj.
Ha det gott.
Kram Jessica

Familjen Eriksson sa...

Hej, jag tänkte på dig idag när jag skrubbade köksbänken :)
Det är jättesvårt att skriva just nu. Man vill ju skriva nå't intressant men samtidigt händer det inte sådana saker varje dag året runt (i mitt liv iaf). Så det är väl bara att bita ihop och vänta till inspirationen infinner sig, till våren antar jag när allt utepyssel ska fixas.

Ha det gott nu och fnula inte så mycket!

Kramisar

Anonym sa...

Hej Maria!
Du ska blogga när det känns bra för dig .Vi är nog många som troget sitter och väntar tills det känns okej för dig.Du vet ju att jag inte har någon egen blogg,och att jag är verkligen imponerad av er alla hur ni är så duktiga på att skriva bra och intressanta inlägg.Kan berätta för dig att vårt bygge går fort fram just nu ,och om 5 veckor bor vi i vårt hus.Kan du fatta det .Härligt.
Ha det så bra nu !
Kramisar från en trogen läsare(Helena)

Erika sa...

Va härligt det låter med att få börja året med en konferens på en ö i skärgården.

Hoppas du har laddat dina batterier för fullt så att vi får se dig lite oftare.

sandyekman sa...

And so your back - from outer space..
Gött!
Kram