onsdag 27 augusti 2008

Nära nu.

Vi är såååå trötta nu. Orkar inte rapportera om läget för tillfället.

Det jag kan berätta är att Ludde är superduper duktig. Han kämpar och sliter nästan dygnet runt. Var han finner sin ork är en gåta för mig. Eftersom han är sin egen chef så har han inte arbetat på sitt ordinarie jobb denna vecka, full fokus på huset.

Själv har jag lovat min chef att lägga min krut på jobbet vilket jag försöker att göra. Full focus är det däremot svårt att ge på jobbet då mina tankar gärna svävar sig bort till huset och Ludde. Kvällarna däremot tillbringar jag på bygget.

Det är en hel del småpyssel kvar, men som sagt det skall vara klart till på fredag morgon kl 8.00 för då anländer städpersonalen.

Några saker kommer vi att bli tvugna att leva utan de första två veckorna. Det beror inte på oss utan på sena leveranser och en kedja av omständigheter som andra får ta ansvar för och ha på sitt samvete. Vad det är mer exakt förklarar jag senare.

Nu måste jag ZZZZZZZZZZZZZZZ för jag är trött.

Natti natti.

5 kommentarer:

MITT VITA HUS sa...

det var ett tag sen jag kikade in till dig men oj oj säger jag bara det händer grejer och det blir SKITSNYGGT... jag är mäkta sotis på köket:)
kram M

svartataket sa...

oj här har det hänt saker! Spännande..nu närmar det sig..
Ja man har oanande krafter när man väl behöver dom..

KRAAM

Erika sa...

Jag har verkligen varit dålig med att titta runt hos andra det sista. Här har det hänt massa saker ser jag. Håll ut nu det sista för snart sitter du framför brasan och njuter.

Anonym sa...

Vad skönt att det är så nära nu.Jag kan säga att jag är allt lite avundsjuk på er som har kommit så långt .Men men vårt hus kommer vecka 39 och beräknad inflytt vecka 8 2009.Så det blir till att härda ut lite till i lägenheten.Lycka till med inflyttningen.
Kram Helena

ColonialEast sa...

Hej Marie - har ni fått flytta in ännu?! Antar det och att du är lycklig nu i det nya superfina hus!