tisdag 19 augusti 2008

Jag lever

Hej, jag vill bara med detta korta inlägg informera om att vi lever. Vi ser ut som sju svåra år plus moms och vi går på det som är kvar av hörnpliggarna, men vad viktigt är är att VI LEVER (än så länge).

Jag har ju varit på en lång och utmattande tjänsteresa och fick medsamma jag kom hem kasta på mig "blåtöjet" igen.

Som tur är har min dotter Rebecca låtit min blogg leva lite genom sitt fina inlägg som värmde oerhört mycket.

Det har hänt en del sedan jag rapporterade senast. Bla, har fondtapeten i vardagsrummet kommit upp, Alexandras badrumsinredning skruvats ihop och kaminen monterats.

Jag lovar att ikväll publiceras det bilder på framsegen här.

Ååå, jag glömde! Vi har ett riktigt datum att jobba efter numera! Den 28:onde (augusti) ska den sista skruven vara skruvad, det sista spacklet vara spacklat, den sista inredningsatteraljen vara monterad, den sista färgen vara rollad, den sista stenen vara lagd och HELA bygget vara TÖMT på material och verkyg, för att den 29:onde kl. Åtta på morgonen kommer den inhyrda städpersonalen för att förvandla det som varit vår arbetsplats i snart fyra månader nu till vårt blivande hem;-)

3 kommentarer:

ColonialEast sa...

Vad härligt att ert hus snart är helt klart. Måste vara fantastisk känsla att slippa bygge och byggdamm! Ser fram mot bilderna!! Kram!!

Tinnar och torn sa...

Tjoho! det är väl på torsdag ju om lite mer än en vecka....smyggrattis på er (viskar tyst) Kram och kämparstyrka på er! Petronella

svartataket sa...

woohoooo, 28 :e redan!!
Åh vad jag skulle sväva tills dess..ja då jobbar vi igen då :)

KRAAM