onsdag 26 mars 2008

Paus i bygget

Nu tar vårt byggäng en liten paus i vårt bygge just när man vill ha pang i bygget. Och då menar jag pang och bang ljud från hammare förstås.

Byggteamet har ett annat hus att slutföra på vår gård som har besiktning denna fredag.

Vi får leverans av takpannor idag och det ställer till det lite för oss. Vår garagegrund är ju som jag tidigare berättat försenad (ev gjuts den slutet på denna vecka eller på måndag) och därför så har vi väldigt mycket material utspritt på vår lilla tomt för tillfället. Det ligger i drivor tillsammans med allt snö som kom över oss förra veckan.

Otur har kantat vårt projekt hittills kan man lugnt säga. Vädrets makter rår man inte på, men snökaoset har faktiskt kostat oss en massa onödig energi.

Mitt i allt detta kaos så befinner vi oss mitt i ett innebandyslutspel i Elitserien! Paralellt med stomresningen så har vi haft inte mindre än tre kvartfinalsmatcher som vi vann med 2-1. Nu är vi vidare i semifinal. Det gäller att ständigt "vara på tå" för tillfället så vi inte missar något på vägen.

Skulle vi klara oss igenom semin (vilket jag är övertygad om att vi gör) så är vi i final i globen den 19 april.

Ett smarrigt SM-Guld skulle sitta fint dessa byggtider;-)

Inga kommentarer: