fredag 14 mars 2008

Byggstartsmöte

Igår (torsdag) så var vi på kontoret hos Trivselhus för ett byggstartsmöte. Vi träffade Lisa Sandberg som var lika glad som alltid. Det var kul att träffa henne igen för det var ett tag sedan vi sågs/hördes nu.
Lisa har tagit hand om oss sedan starten och har varit den som hjälpt oss med slutbeställningen. Lisa har även fått svara på en miljon frågor som jag ställt och hon har tålmodigt svarat på alla mina funderingar.

Tack för all hjälp och för ditt tålamod snälla söta Lisa!

Mötet leddes av vår projektledare Johan Sandström som även han varit väldigt tillmötesgående under resans gång. Vi fick träffa Tomas för första gången och Tomas kommer att leda arbetet med mottag/montering av stomme/tak/plåt. Tomas känns även han som en mycket bra person som "klickar" bra med oss.

Jag förklarade för Tomas att jag under hela nästa vecka är ledig från mitt arbete och kommer därför att tillbringa mycket tid vid bygget. Det var inga problem, bara jag tog med fika så det räcker även till dem;-)

Vi gick igenom checklistan, punkt för punkt. Det är så mycket saker att tänka på och jag är evinnerligt glad över att Ludde har sådan koll på den tekniska biten. Jag för min del kör det "estetiska" torde vara en ganska vanlig uppdelning hos de flesta.

Eftersom det är påsk kommande veckor går det bort lite arbetsdagar så vi satte tre veckor för färdigställande av husresning, takpåläggning och plåtarbetet. Sedan går Kenta Sjögren och Ludde in i huset och börjar med "invärtes" arbetet.

Som det ser ut nu så blir det inflyttning någon gång i mitten av Juli. Förmodligen i slutet av månaden. Vi har bestämt att det får ta den tid det tar, vi ska inte stressa in i det sista.

Från och med första Juni ska vi bo hemma hos min mamma och det kvittar om det blir en eller två månader. Alexandra har sommarlov, Ludde kommer att tillbringa mesta tiden på bygget och jag får passa på att ha lite "quality time" med morsan.

Nu är vi verkligen på gång;-)

Inga kommentarer: