tisdag 25 mars 2008

Badrum/Relax

Här är komponenterna som tillsammans skall bilda vårt blivande badrum.

Kakelplattorna kommer från Konradssons i Bromma och här tackar jag Malin Hellström som byggt ett jättefint hus från Myresjö för hjälpen med artikelnumren på kaklet.

Jag hittade en bild på hennes badrum på Myresjöhus hemsida för länge sedan och såg att hon valt precis den stilen jag önskat mig till mitt badrum. Jag blev jätteförtjust i det kaklet när jag väl fick se det "Live" Det finns lite liv och rörelse i plattorna som ger det ett mjukare och varmare intryck än vad ett klassiskt svart/vitt kakel annars normalt ger. (Malins badrumsbild har jag inlagd under etiketten badrum)


Badrumsmöblerna är från Svedbergs. Det är en serie som är ny och som heter Joy. De svarta panelerna/fronterna känns i materialet lite som "vass" och kommer att bidra till den Asiatisk/Japanska känslan som jag vill ha i mitt badrum.

Vi ska ha varsin kommod och spegel,



och badkaret blir som det på bilden fast med jacuzzi.


Bastun kommer att kläs in med kakel så att den "försvinner" och den kommer att få en glasdörr samt ett fönster som vätter mot badkaret och de stora fönstrerna längs med långsidan av badrummet.

Duschhörnan däremot är vi inte riktigt på det klara med än hur den skall utformas.

Skall den byggas in med kaklade väggar, eller skall den bestå av glas för att ge rummet ytterligare rymd?

Den som lever får se...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hola María, acabo de ver tu casa y me parece muy bonita....te preguntarás quien soy; Juan, un amigo de tu tío Jaime. Ha querido compartir tu blog conmigo y la verdad es que me he quedado impresionado con la casa. Sobre todo con esa especie de chimenea-hoguera interior, es una maravilla! Desde luego los suecos para el diseño son como los segovianos para cochinillo!..jeje Te digo esto pues yo soy de Segovia, una ciudad pequeña muy cerca de Madrid. Bueno ya que tengo tu blog lo miraré de vez en cuando para ver como va todo. Un saludo.