måndag 29 juni 2009

Många besök

Denna soliga härliga underbara medelhavsvarma helg har vi haft mången besök.
.

.
Först dök mina väninnor Helle och Frippe upp. Frippe ville säga hejdå då hon beslutat sig för att flytta till Göteborg. Trist för oss och kul för Götet som får en härlig individ i sin stad.
.


Senare på fredagen kom våra flickor och även flickornas vänner Helga och Amanda hem. Vännerna är dessutom spelare i Balrog för vilka Ludde tidigare i våras coachade till SM-Guld. Här sitter alltså en hoper guldmedaljöser:)
.

.
Ludde grillade gott åt oss flickor...
.

.
.... som senare på kvällen tog sig ett härligt bad.
.

.
Jag älskar när tjejerna kommer hem och dessutom har kompisar med sig.
.


På lördagen var det annat. Då var det Luddes tur att få besök. Byggkompisarna Rille, Uffe och Dick hade tänkt tillbringa lördagen hos oss.
.

.
De hade med sig en darttavla till Ludde. Till all tur förstod dessa gubbar att jag inte skulle uppskatta riktiga pilar. Vem vill ha en massa hål på sin nya altan liksom? Darttavlan är därför en elektronisk sak som inte lämnar märken efter sig.
.

.
Senare under småtimmarna invaderades bubbelkoppen av alla män.

Under helgen har vi hunnit med att få upp lite till utav staketet. Det visar jag i ett eget inlägg lite senare.

Hej sålänge!

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Ser härligt ut! Längtar till mitt spa är igång! Vilken härlig helg!

Charlotta sa...

Fatta att jag tycker att du har ett snyggt staket!!! Måste tyda på god smak, eller hur:-)

Visst är det nästan Mallis-känsla här hemma nu. Fast havet är förstås lite kallare, brrr...
Hoppas värmen håller i sig så att du får njuta av altan och bubbel hela semestern! Själv åker jag till USA om två veckor så jag får garanterat min dos av värme där.

Kram //Charlotta.

Och du. För mig räcker det inte med någon liten växt för att dölja min beach 2009-kropp... En tät granskog vore nog bättre i mitt fall - ha, ha, ha!!!!

petra sa...

Ser så himlans härligt ut. Jag är såååå avis. Jag vill oxå ha supersnygga o superstora trädäcket, men jag hade gärna haft en pool i stället, för barnens skull. Men vårt trädäck hade gärna fått vara så stort som ert så man hade fått plats med ett utespa senare, hehe.

Gillar dem olika "rummen".
Ahh, det är så, ursäkta, jävla snyggt så man blir knäsvag. Det där med svordomen är behövligt för att verkligen visa att jag menar det hihi.

det lär bli många sköna, lata dagar på däcket för er och det är ni ju så väl värda. Vilket jobb ni har gjort.

ha det bäst
kramar petra

Cina sa...

Sjukt fin altanen blev.
Där får ni många sköna kvällar i sommar.
Kram//Carina!

Erika sa...

Härligt med en slappar helg i värmen med massa kompisar....