fredag 18 juli 2008

Ett litet tjuvkik på kaklet.

Det börjar äntligen komma upp lite kakel i våtrummen nu. Plattsättaren som kom 4 dagar senare än han först sagt hann med att sätta upp följande innan han tog helg.

En vägg i stora badrummet. På golvet har jag lagt ut det som komma skall för att försöka få en uppfattning om slutresultatet.

Det skall vara svart på hela golvet utom i duschen där det skall brytas av med de vita sjöstenarna. Bakom "blomväggen" skall duschen vara och det kommer att sättas upp en skärmvägg i frostat glas.





Bastun har fått ett litet fönster och Ludde har satt in sin fiberoptik i taket. Till vänster om bastun skymtar inbyggnads cisternen där toan skall stå. Där kommer en fond vägg i svart kakel som är i samma stil som det vita. Kaklet har en tunn rand (tråd) som är jätte vacker i ljuset.




Golvet i tvättstugan är klart...




Och Alexandras badrum har blivit klart till hälften.



Jag fick beröm av plattsättaren för valet av kakel. Det känns ju bra med tanke på att han säkert stött på allehanda sorter och varianter under sin karriär;-)
Jag själv känner mig jättenöjd, det ser ut at bli precis som den bild jag hela tiden haft i mitt huvud.

Ha en skön lördag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej och tack för kommentaren imin blogg! Vad kul att se kaklet (Leaves) i 'verkligheten' och skönt att höra att ni fortfarande är nöjda. Hela huset var ju superfint! Jag förstår att ni är nöjda och trivs!! LYCKA TILL med allt, även i fortsättningen!
Mvh Eva