måndag 7 juli 2008

Blogg marathon!

Ett mindre bloggmarathon krävs för att komma ikapp uppdateringen på vad som hänt sedan sist!

Idag har jag tagit "ledigt" från bygget för att komma ikapp med det normala livet. Min mamma som vi bor hos tillfälligt ska ju inte behöva tvätta, städa och laga mat åt oss. (Fast det gör hon ändå även fast jag säger åt henne att hon inte behöver)

Det har gått undan den senaste veckan minst sagt. Nu känns det som att vi nått toppen på den tunga uppförsbacken och att vi äntligen är på väg ner på andra sidan.

Nu är det bara det "roliga" arbetet som återstår:)

Våra blivande grannar har semester och tillbringar den med att färdigställa sina tomter. De flesta har hunnit bo på området i nästan ett år nu. Eftersom vi ständigt är där och de är lediga nu så har vi lärt känna varandra ganska väl faktiskt.

Vi klickar jättebra med våra nya grannar och är alla ungefär i samma åldrar med tonårsbarn. Vår Alexandra har lärt känna de andras döttrar i samma åldrar och det verkar bli bra även för henne.

På kvällsingarna när vi arbetat klart har vi umgåtts lite med grannskapet. Vi har bla spelat boule där jag och Ludde krossade allt motstånd;-)



Under veckan som gått har jag även gjort klart med de som skall hjälpa oss med tomten. De börjar redan idag!

Förmodligen kommer vi att gå till historien som de första nybyggarna som blev klara utvändigt innan de blev klara invändigt;-) Sådana är vi!

Jag kan tyvärr inte presentera någon skiss här på bloggen, men jag kan berätta att tomten kommer att bli precis så lättskött, prydlig, ren och snygg som vi önskat oss.

Det blir lite "Kinesiskt" stuk över det hela med mycket sten och mur och vackra krukor och växter. Altanen blir i två etage precis som husets invändiga etage. Den blir utformad på ett sätt så att vi får "flera rum" alltså inte en jätte dansbana! Altanen kommer att bli 150 kvm stor.

Det är svårt att förklara utan att visa bilder, men jag lovar att fota vartefter tomten utformas.

Det som hänt invändigt tar jag i ett annat inlägg, och det inlägget lägger jag ut direkt efter detta som kompensation för att min blogg stått stilla i en vecka;-)

Tjing, för en stund!

1 kommentar:

svartataket sa...

Vad kul med härliga grannar! Kan inte vara bättre! Tomten kommer att bli kanon! Jag skulle nog också gjort tomten innan! Skönt att slippa "sen"

18 år är nästan som vi :)
Vi fira 20 år som par snart och vi hade 18årig förlovningsdag midsommarhelgen när jag tänkte efter!!:)

KRAAAM