onsdag 4 juni 2008

Utmanad x 2

Jag har fått en utmaning från Humlebacken och även en från Taklyftet. Jag ska svara på fem frågor om mig själv och sedan skicka den vidare till fem andra bloggare.

Regler: Svara på frågorna om dig själv. I slutet av inlägget ger du den vidare till 5 andra bloggare. Och sedan skriver du en kommentar hos deras bloggar att de har en utmaning att hämta.


1. Vad gjorde du för tio år sedan.

(Fick sitta länge och fundera.) Arbetade på ett annat företag än där jag är nu. Hade bott i huset vi just sålt i 2 år. Tror att det var då vi byggde altanen och målade fasaden. Vilket jobb det var!

Shit, jag kommer inte ihåg mer!

2. Vilka fem saker finns på att göra listan idag.
  • Arbeta på mitt ordinarie jobb.
  • Ringa killen som skall hjälpa mig med tomten.
  • Se till att få ordning på alla kläder hos mamma så att jag hittar mina saker på morgnarna.
  • Arbeta på bygget.
  • Köra/hämta Alexandra som skall på middag med det stadslag hon spelade med i Januari och vann distriktslags SM med.

3. Godis jag gillar.

Jag är barnsligt förtjust i choklad i alla former! (Inte mörk choklad dock, det är för vuxet för mig)

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär.

SÄGA UPP MIG FRÅN MITT ARBETE PER OMGÅENDE.

Jag skulle ge en slant till mina nära och kära. Se till att trygga mina döttrars framtid. Bygga ett drömboende på Mallorca. Köpa en fin lägenhet i Madrid. Resa massor. Bilda, finansiera, driva en organisation som hjälper de stackars flickorna i Kina som ingen vill ha.

5. Städer som jag bott i.

Jag är en "made in Madrid born in Stockholm" människa. Eftersom mina föräldrar kommer från Madrid ursprungligen har jag under hela min uppväxt och skoltid tillbringat alla mina sommarlov i Madrid. Som vuxen har jag även rest dit ofta och gärna. Det kanske inte räknas som att ha bott i den staden, men i Madrid känner jag mig hemma. Annars har jag faktiskt "bara" bott i Stockholm.

När jag tänker efter så blir den här sommaren den första i mitt 43 åriga liv som jag tillbringar i Sverige!

Dessa vill jag veta mer om.

Det är svårt att välja ut några specifikt. De flesta är dessutom redan utmanade. Samtliga jag valt ut (förutom Svarta taket) bloggar tyvärr sällan. Nu kanske de "aktiverar" sig lite mer så vi andra får möjlighet att se hur det går för dem;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen
Kul att du känner dig nöjd med badkarsvalet. Det gör jag faktiskt också, det är sant som du gissade att jag ville ha ett med tassar och så, men precis som du sa så blir det en skön kontrast mot resten av huset. Jag provlåg badkaret i går och det var skönt!
Såg att vi var lika gamla.. fast jag fyller 44 i höst.

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Det var en bra idé tycker jag, självklart måste vi oxå firas :o) Paulina hälsar och tackar. Kul att få läsa utmaningen. Jag fegade ju ur och utmanade ingen eller alla, för många jag ville läsa om var ju redan utmanade utom du ( fast jag räknade stenhårt med att Viveka skulle utmana dej o det gjorde hon ju:o) Men nu kom jag på att undrar om Small town style blev utmanad hm...bergis inte ! Attans jag var för snabb tror jag, kanske kan utmana i efterskott ;o) Jösses vad jag babblar! Kram P.

svartataket sa...

Tack! Då ska jag anta den :) Hinner inte precis nu..påminn mej om jag glömmer :))

KRAAM