torsdag 5 juni 2008

Full pott!

Nu är jag stolt som en, en vad är det man säger?......Tupp?

Hursom idag var det skolavslutning för Alexandra och även för David. (Ni vet grannpojken) De gick ut nian och har därmed gjort klart sin grundskoleutbildning.

Planen idag var att uppleva denna skolavslutning tillsammans som så många gånger förr. Vi och familjen Samuelson. Efter avslutningen skulle vi hem till samuelsonsarna för lite lunchgrillning och fika med tårta.

När vi sitter där på ängen utanför skolan och lyssnar på rektorns tal och den blomster tid nu kommer får vi uppleva något fantastiskt!

Alexandra, David och ytterligare sex andra elever kallas upp på schenen för att emotta varsitt diplom för bedriften att ha fått full pott på sina slutbetyg.

Nämligen SAMTLIGA MVG!


Hur stolta var inte vi där på ängen!


Här får Alexandra och David sina diplom och presentkort från skolchefen.


Hos Samuelsons blev det grillning, pingismatcher och annat festligt. Ludde hade hunnit med några timmars arbete på bygget innan firandet. Därav klädvalet på skolavslutningen.

Johan får tyvärr uppleva en torsk som så många gånger förr;-)



Skål och grattis smartisar;-)



Kerstin hade ordnat en fin MVG tårta till våra fantastiska barn.


I gårdagens inlägg svarade jag på frågor som jag fått via en utmaning. En utav frågorna handlade om vad jag skulle göra om jag blev miljardär.

Jag skulle vilja göra ett tillägg där.

Familjen Samuelson har ju varit våra grannar under alla år som vi bott på Kryddgårdsvägen. De har alltid funnits till för oss och har alltid varit en trygghet i våra liv. Det sorligaste med vår flytt är just det faktum att vi inte kommer att fortsätta vara grannar.

Familjen består av Pappa peter, Mamma Kerstin och fem barn. Daniel, Jennie, Jesper, Johan och David.

Om jag blev miljardär skulle jag se till så att..


  1. Daniel som just examinerat sig till ambulansskötare skulle fortsätta studera till läkare.
  2. Jennie skulle få sitt stora drömbröllop.
  3. Jeppe och Johan skulle få varsin insats till en lägenhet.
  4. David skulle få den sportbil jag vet han önskar sig.
  5. Och slutligen, skulle jag köpa tomten närmast oss där vi bygger hus för att uppföra ett Karlssons hus till Peter och Kerstin. Jag skulle anlita VivekaHumlebacken för att uppföra huset enligt hennes stil och smak för jag vet att Kerstin har exakt samma smak som Viveka.
Nu blir det långhelg och för oss innebär det jobb, jobb, jobb på huset.

Längtar;-)

5 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Ojojoj...jag hade varit hur stolt som helst...hälsa o gratta från oss...och mammorna ska väl gratuleras här oxå ;o)såå grattis till er med...Kram P.

ColonialEast sa...

Härligt med smarta ungdomar! Och att de fattar att det är viktigt med betygen. Grattis till ungdomarna - och jag förstår att ni var riktigt stolta föräldrar på ängen :-)

Anna och Tobbes Blogg sa...

Vilka fantastiska barn! Du ska verkligen vara stolt. Jag följer ert husbygge, det blir jättefint. Självklart antar jag utmaningen. Ska försöka hinna med det under veckan. //Anna

svartataket sa...

vilken härlig avslutning! Grattis till ungdomnarna :)
Hoppas helgen varit bra!

KRAAM

Anonym sa...

Ojoj, stolt är ju bara förnamnet. Min dotter slutar nian på fredag och jag kommer att vara stolt som en kyrktupp, och säkert fälla en tår.
Härligt att du skulle anlita mig för husuppförande om du bli miljardär, jag antar uppgiften, kul!
Och vilket gulligt tillägg med allt du skulle göra för grannarna!
Hälsa dotern att vi alla är imponerade!
kram