tisdag 24 juni 2008

Lite rör det på sig...

Snart slipper jag se på dessa väggar med alla dessa rör! Nu äntligen skall väggarna dubblas!

Kan ni fatta att alla de här rören är till Tv.n i vardagsrummet. Det positiva är att vi slipper se sladdar och högtalare på väggen i framtiden. Allt blir dolt.




På övervåningen har i princip alla väggar kommit upp. Det var ett jätte pyssel att få ihop vinklar och vrår med tanke på att vi har bestämt oss för att ha öppet till nock med synliga takbjälkar.


Fredrik kämpar på som ett djur, han arbetar ca 70 timmar i veckan hos oss nu och har börjat få lite ont i en arm. Jag ska kila ner till apoteket och köpa lite "smått å gott" till honom.




Takbjälkarna smiter in och ut ur rummen...




I trapphuset blir det ljust med både takfönster och det runda fönstret på nedervåningen.




Rörmokaren har stämplat in på bygget. Nedan ser ni lite av det material han har för avsikt att peta in i mellanväggarna och innertaken. (Om han får plats vill säga. Det kryllar av Luddes elslangar överallt)


Alexandra får en egen "kattvind" i sitt rum. Perfekt. Där kan hon förvara alla sina tusen innebandyklubbor och handväskor.


Bilden nedan är tagen i hallen på övervåningen. Till vänster ser man hennes eget badrum och till höger hennes rum.


Spansk som jag är och i dessa EM tider så måste jag bara få hänga upp min flagga för att visa vilka jag hejar på;-)

Det var en jobbig fight mot Italien häromdagen. Nu väntar Ryssarna och det lär nog bli en svettig historia.


När allt känns som mest jobbigt, kikar jag ut genom Alexandras fönster och sneglar på grannarna som börjat få ordning på sin tomt.

Det ger mig hopp om att det finns ett slut på detta byggande!




På återseende....

2 kommentarer:

MITT VITA HUS sa...

oj oj det går ju massor frammåt:)Ni jobbar itne ihjäl er va?
Ha det bäst
Kram M

svartataket sa...

jag skulle precis säga att "va? har ni kommit så långt med trädgården :))

KRAAAM