söndag 7 november 2010

Svar på frågor

Göta Petter så ni frågar!
.
Det är kul att ni är nyfikna. Verkligen. Men ni ger mig så dåligt samvete eftersom jag inte hinner med att svara er.
.
Nu ska jag göra ett litet försök dock.
.
Ni är ett par stycken som har frågor kring panelen vi satt upp på väggen.
.
Vi har köpt den på Bauhaus. Den var färdigmålad och "spontad" Jag antar att det betyder att det är en skåra i varje bräda som man trär i nästa så att säga. Ungefär som när man travar parkettgolv.
.
Springorna kommer alltså per automatik, man behöver inte måtta för dem.
.
Varje planka är 20 cm bred. Jättesnyggt tycker jag. Särskilt på stora väggar. En annan sak som var bra är att själva plankan inte är så tjock. På så vis slapp vi bryta loss golvsockeln. Vi spikade upp den första raden precis ovanför sockeln istället.
.
Vi behövde inte måla över tapeten bakom. Vi smackade upp brädorna direkt. Smidigt och bra, och fort gick det!
.
Tv-bänken har vi köpt på Länna möbler. Min bror har en likadan och han har köpt sin på Stalands. Den var rätt dyr men måtten passade så väldans bra. Ofta är Tv-bänkar väldigt låga men denna är något högre vilket passade oss fint.
.
Slutligen undrar Irene med den fina inspirerande bloggen Proforma vilken kulör vi använt oss av till köksväggen.
.
Irene funderar nämligen på att måla sitt kök svart hon med. Det tycker jag hon ska göra för det är skitsnyggt tycker jag;-)
.
Jo så här är det Irene, färgen heter... Milltex matt 7 Basc, Svart art.nr 100472.
.
Har jag glömt bort någon? Något?
,
I så fall fråga igen. Hav tålamod med mig. Jag är trög. Jag är senil. Jag är trött i mössan när det gäller att svara kvickt.
.
MEN!
.
Basåniveeeeet.. ...
.
Jag menar inget illa med det. Jag är inte nonchig eller så.
.
För övrigt så har vi varit på IKEA idag....
.

.
... och vi plockaTextfärgde ihop lite smått o gott som vi släpade hem till nästa projekt;-)
.
Vilket i sin tur betyder att jag förmodligen ämnar visa er ett resultat när resultat finns att visa!
.
Till dess...
.
Hej svej!

4 kommentarer:

Monica sa...

Eftersom jag inte har ställt någon av frågorna, så ser jag bara fram emot det nya projektet...
Lev väl, kram, Monica

annicap sa...

Och jag väntar på att få se nästa resultat, you know...

Evelina sa...

Jag väntar med spänning till att få se projektet :-) Jag tror det är en matta till dressingroom! Och kanske lite mer hyllor dit...

Erika sa...

Tack för grattishälsningen! Hoppas du fick möjlighet att fira din pappa när ni var i Spanien på eran tripp.