söndag 7 november 2010

Hångelpläden Orvar

Innan vi for till Madrid förra veckan handlade jag lite grejs som jag vet att pappa gillar. (Han bor där för er som inte vet)
.
Han är barnsligt förtjust i räkostar, kräftostar, skagenostar, baconostar, skinkostar och kolijoxostar.
.
Även Kalles kaviar, böcklingpastejer och pepparrotsvisp gillar han av någon outgrundlig anledning.
.
AMS (all möjlig skit) förpackat i tub är farsans melodi.
.
Jag släpar alltid med mig ett gäng sådana tuber till honom.
.
Hursom,
.
Jag svängde in till Ica Maxi.
.
När jag sprang där i butiken och fyllde vagnen med AMS på tub så råkade jag passera husgerådsavdelníngen.
.
Där fann jag en pläd.
.
En pläd i vit pälsimmitation. Var aningens skeptisk, och funderade en stund på om jag skulle ha användning för en sådan tingest.
.
Kostade typ nada så jag köpte med mig den hem.
..

.
Slängde upp den i soffan...
.

.
... lite sådär lagom slarvigt.
.

.
Jag vet inte om den är sådär jättesnygg egentligen....
...

.Textfärg
... men satan i gatan så len och go den är!
.

.
Jag kan säga som så här att den där hörnan i soffan har vi slagits om på kvällarna.
.
-Tjing för att ligga i hörnan!
.
-Nä jag paxade först.
.
-Men jag har slitit hårt idag.
.
-Jag med!
.
-Jag har lagat mat!
.
-Jag har plockat undan.
.
Så har tongången varit här hemma sedan jag kom hem med den där filten.
.
Det är så himlans gosigt, mumsigt, mulinuttigt, varmt och skönt att ligga där.
.
Vi kör hundtricket ........ ni som sett filmen vet vad jag menar.
.
För er andra kan jag kort berätta att det innebär att vi drar av oss brallorna innan vi slänger oss i soffan.
.
Precis som i filmen. Eller inte förresten.
.
I filmen har de byxorna kvar nere vid anklarna.
.
Vi slänger av oss byssorna helt helt enkelt.
.
Inte för att vi är rädda för att skita ner möbeln eller så, utan snarare för att det är så galet skönt att känna det där mjuka fluffet kring låren.
.

.
Så nu har vi lärt oss att samsas i hörnan. Tätt omslingrade. Jag och maken. Fridens och fröjdens.
.
Till döden skiljer oss åt. Precis som vi en gång för länge sedan dyrt och heligt lovat varandra.
.
Och ja... det leder ofta till lite myshångel faktiskt.
.
Jag kan varmt rekomendera denna hångelpläd till er alla.
.
Ica Maxi. Typ gratis. Snorskön....
.
.... och till all tur tvättbar i maskin. Bara en sådan sak liksom;-)

9 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tyckte dessutom att det var rättså snyggt med pläden i hörnet...

En fråga: kommer du ihåg vad er vardagsrumspanel från Bauhaus heter?

Anonym sa...

Först tänkte jag säga; köp en till så ni har varsin. Men sen när jag förstod hur mys det var så säger jag istället: "Tur att du bara köpte en!" ;)
Fast kanske d skulle va skönt att ha en under och en på? Eller en i sovrummet oxå? ;)

sussi sa...

Mys pys. pläden var kanon fin bara måste köpa en tack för tipset. Var rädda om varandra kram sussi.

Snäckskalsdalen. sa...

Den pläden var väl verkligen jättefin! och mysig och go verkar den vara och så snygga ben ni har du och mannen din! vartannat lite hårig och vartannat inte.....mätkligt!
agneta kram

Anonym sa...

Stod och klappade på en sådan pläd hos vår lokala Ica-handlare.
Sååå mysig! Men min svarta jacka blev helt hårig :/
Fäller inte eran pläd?
Kanske slutar fälla om man tvättar den...

Har förresten nyligen hittat till din blogg och äääääääälskar den! Vilken källa till inspiration! Tack!

Kram Sofie

Anonym sa...

Jag bara älskar din blogg med all rolig text och tänkvärda ord. Alla fina bilder, just nu förbereder jag en "adventskalenderstege" till mina barn efter inspiration från dig!
Jag undrar vad du köpt dom vita husljuslyktorna i fönstret ditt?
Ha en trevlig dag!
Veronica

Anonym sa...

haha jag såg den idag på Ica MAxi, filten och tänkte på dig!! Hmm den fanns ju i brunt med....så jag kunde inte bestämma mig....får fundera lite...kram Vivi

MIN LYCKA ♥ sa...

Hångelpläden ser störtskön ut! Mysigt!

Roligt att många syäller frågor, även om det är tidskrävande. Jag gick in på Länna möbler och insåg att du nog handlat lite där;) Jättefina saker, dock lite för dyrt för min plånbok. Iallafall till vårt första riktiga boende. Finns mycket att lägga pengar på ibörjan..som nytt avlopp, gaahh så tråkigt, men men...;=)

Kram till dig och mys på!!

Erika sa...

Blev lite paff där ett tag när jag såg håriga ben på flera ställen. Tittade en gång till o insåg att du inte hade lika hårig ben som din karl. Gäller att ha ögonen med sig o se alla detaljer.