torsdag 11 november 2010

Bäst före datum.

Läste mitt eget inlägg om Madrid nyss.
.
Dra mig baklänges så långt! Jag höll på att ruttna ihop redan halvvägs!
.
En stor eloge till er som orkade läsa igenom hela den texten. Jag menar det verkligen. Ni är beundransvärda:)
.
Jag har en benägenhet att fatta mig långt och det är en egenskap som inte alltid uppskattas. Men jag ska försöka bättra mig.
.
Idag ska jag försöka komma till skott med det jag tänkt dela med mig av till er på ett snabbare sätt.
.
I augusti nångång frågade jag chefen om det inte var läge att låta mig byta mobiltelefon. Det var inget direkt fel på den jag hade, men mina argument för ett byte var realistiska ansåg jag.
.
Jag beklagade mig för att texten i displayen var för liten och att jag inte ens kunde se vad klockan var på luren.
.
Min chef undrade om det inte var bättre att boka tid hos en optiker istället.
.
Sagt och gjort... ..2,5 månader senare.
.
Nu har tydligen mitt bäst före datum gått ut för min syn.
.

.
Så numera måste jag använda dessa för att kunna läsa utan att behöva sträcka ut armarna en dryg kilometer.
.

.
Jag tycker att jag ser väldigt vuxen ut i mina nya brillor.
.

.
Tycker inte ni?
.
En ny telefon fick jag ändå. En sån där I- Phone.
.
Jag fattar nada!
.
Betyder det att min hjärna nått sitt bäst före datum tro;)

11 kommentarer:

Milla sa...

Haha känner till det där med glasögonen. Jag har haft mina flera år när jag jobbar vid datorn, men NU klarar jag mig verkligen inte UTAN dem. Och jag har börjat sprida läsglasögon överallt för att kunna läsa sånt där irriterande smått som står på burkar, flaskor osv. BAH! Min man ser bra men hör dåligt så vi blir ett snyggt gammalt par en dag; "Hör upp blindstyre".
Kram Milla

Liw sa...

men hallå, du e ju skitsnygg i dina! Jag har haft glajjor sen 4 år tillbaka... med tanke på min ålder e ju det tidigt... kommer typ va blind när jag e 50... för övrigt har jag saknat din blogg... ska börja gå in här nu igen när det e dax att börja inreda igen =) hoppas du komme rihåg mig... kram

Mamma med ambitioner sa...

Haha gillar ditt svammel :) Du passar bra i brillorna, jag önskar mig ständigt "lite" sämre syn, vill gärna ha glasögon. Det är SÅ snyggt, gärna mörka markerade. Har blivit expert på att hitta brillor till min väninna tror det är dags snart igen. Skämt och sido klart är det bättre att klara sig utan men höj huvudet och njut Snyggis där.......... Ha det gott Kristina

Brunkullan sa...

Snygga!!
Inte helt olika mina:) Samma färg, samma form. Det är bara bredden på skalmarna som skiljer. Mina är lite smalare.
Bra smak där:)
Kram Susanne

Monica sa...

Jättesnygga glasögon! Dom klär dig!
Och ditt inlägg om Madrid var jätteroligt att läsa! Så det så!
Kram, Monica!

annicap sa...

Du var jättefin i glasögonen. Och visst ser du vuxen ut i dem ;)

Grattis till världens bästa telefon. Mitt mott nu förtiden är "Inte utan min i-phone".

Kram & trevlig kväll

Lillebror sa...

Med tanke på att du hade brillor som liten så kan man säga att cirkeln är sluten nu. =)

MIN LYCKA ♥ sa...

du är ju skitsnygg!! Gillar dina fina bruna ögon;)

Å ja, ditt inlägg om Madrid var lååångt..men gillar att läsa det du skriver, så gör inget, skriv på bara!!

Kram

Anonym sa...

Hahaa ja så "vuxen" du ser ut i brillorna, helst på den sista bilden...kram Vivi soltorp snygga brillor!!

Erika sa...

Helt plötsligt blir man glad att man haft glasögon länge, då märker man inte alla ålderstecken lika tydligt...hihi Glasögonen klädde dig!

annebelle sa...

Jag har också fått inse att bäst-före har gått ut för min syn. Himla svårt att vänja mig vid glasögonen bara men oj vad intellektuell man ser ut. ;)