tisdag 25 maj 2010

Medan jag rattar planerar jag

Idag har jag och min älskade följeslagare snurrat runt i Eskilstuna.
.
På vägen hem satt jag och fundilerade på lite olika världsliga saker.
.
Just det värdsliga fick mig osökt att tänka på det stundande VM:et som snart sätter igång.
..
Nämligen Fotbolls VM i Syd Afrika.
.
Det har ju vi alla sett fram emot. Eller hur?
.
Tyvärr är inte Sverige med denna gång men för mig som tycker om fotboll i allmänhet och Spanien i synnerhet spelar det mindre roll.
.
Jag ser fram emot höjdarmatcher stornationerna emellan och jag har faktiskt ett Landslag att heja på. Dubbelmedborgare som jag är.
.
Minns ni hur glad jag var mitt under vår byggtid då det samtidigt pågick ett Fotbolls EM? Det var lycka det;)
.
När jag körde hem fundilerade jag alltså på hur jag skulle ladda inför och under detta storslagna event.
.
Ölkylen måste givetvis fyllas... sånt hör till. Inget jag behöver bekymra mig om dock för det ser säkerligen maken till att göra. Det behöver man inte vara raketforskare för att lista ut:)
.
Vi måste även bunkra upp med snacks till ölen. Det blir min roll. Det behöver man heller inte vara raketforskare för att lista ut.
.
Här skall inhandlas AMS (all möjlig skit) Sådant man brukar boffla i sig som sportutövare från soffan.
.
Ölkorvar, chips, dipp, ostbågar, salta pinnar, godis och sånt som är 100% igt fritt från fibrer.
.
Skräp skall våra kroppar få. Massvis med elände. Vi snackar sport här. Största idrotten i världen! Futbol...
.
Fast när Spanien spelar skall vi äta goda tapas. Riktigt goda smarriga tapas. Dom skall jag göra med massvis med kärlek. Till tapasen skall vi dricka vinofinomargarino.

Men som sagt. Bara då Spanien spelar;)
.
Där satt jag och rattade min POO och planerade allt det här... och plötsligt!
.
PANG! En Snilleblixt!
.
Precis en sån snilleblixt som professor Baltazar alltid fick.
.
Ååååå vilken superduperdunder bra snilleblixt!!!
.
Jag ska fixa och trixa och jag skall mecka och dona. Oj vad bra det kommer att bli! Resultatet får jag visa er då det är dags för matchstart;-)
.
Till allt detta krävs det passande outfitar givetvis.
.
När jag väl kom hem gick jag raka vägen in i mitt dressingroom för att rota fram mina gamla doningar jag tidigare haft vid liknande tillställningar.
.

.
Jag hängde fram dem en efter en.
.
Från vänster:
.
1. Långärmad tröja/jacka. Kan vara bra att ha om det är kyligt om kvällarna.
.
2. Söt liten top. Snygg till jeansshorts kanske.
.
3. Min egen Landslagströja jag spelade i under Innebandy VM 2007.
.
4. En replica matchtröja jag köpte inför förra fotbolls VM.et.
.

.
Ganska kaxigt att kunna ha på sig sin egen Landslagströja man själv representerat i om ni frågar mig;-)
.


.
Jag hittade även ett passande linne om det skulle bli en riktigt hot kväll här under VM-perioden.
.

.
Och så hittade jag denna lilla söta raring förstås.
.
Vem vet......
.
Ja men då räknar vi ner va.
.
17.....

9 kommentarer:

Pernilla sa...

Que loca eres!

Milla sa...

Ja ladda får man göra och jag ska komma på ett favoritlag när nu inte Sverige är med, för matcher kommer vi att se många i det här hushållet med kan jag garantera...
Snurra runt i E-tuna?? Hm vart snurrade ni då måntro, säkerligen i alla rondeller.. själv kan jag stan utan och innan eftersom det är min hemmastad!

Anonym sa...

Hahahaha ja dra ut tv och dra på bikinin och se på fotbollen från poolen! Vad mycket coola kläder du har, och den egna landslagströjan är ju coooolast! Vad bra! kram kram från Vivi

Harry sa...

ser fram emot att se dig iklädd dessa kreationerna.

Kram
Harry

Erika sa...

Skall tröjorna hänga på dörrkanten i 17dagar tills du börjar använda dem?

Bittan sa...

Håller med svärmor ....men nu börjar det arta sig med roliga , tätate inlägg :-)Bra återhämtning !!!
Herregud va kläder du har som matchar fotboll, min Darling e avis !!!! Ja inte på bikinin dårå men allt annat :-) Själv har han bara en massa Brassegrejer som var bra för typ 10 kg sen ,det enda som fortfarande är ok är en ruggig bandana för tjockskallig har han alltid varit :-)

ha en mysig vecka.

Kram Bittan

Pernilla sa...

Gracias por tu kommentar en mi blog. Si tengo FB pero ahora no recuerdo tu apellido español. Me puedes enviar un e-mail a skrivarmamma@gmail.com? Por favor?

Drömvillan 2009 sa...

Hej Maria och TACK!! Jag ljuger ju om jag inte säger att din trädgård och dina planteringar har inspirerat mig i vintras när jag satt och längtade efter att börja påta i trädgården! :)
Krukorna kommer ifrån........JYSK! Kan du tro vad jag blev glad!
Roligt att du gillade idén med öljetterna! Ska bli spännande att se vad du hittat på! :)
Hoppas du får en fin dag!
Kram Anna

Lillsyss sa...

Lika sjuk som vanligt ser jag :-) Börja ladda för NY istället, för nu har jag pratat ihop mig med din "gube" och vi får nog ihop något fun. Kram M