måndag 24 maj 2010

Kvällens outfit

Såhär såg jag ut när jag skuttade runt och pysslade på min tomt ikväll.
.

.
Jäkligt smart med vit tunika... verkligen.
.
Den ligger i tvättkorgen nu. Med fläckar på som kommer att gå bort...NOT!
.
Och varför i all sin dar har hon strumpor i sina wannabefoppatofflor köpta någonstans för länge sedan för tre pesos..... undrar väl ni kanske nu?
.
Jag hatar nämligen att få jord och grus under tånaglarna.
.
Så nu vet ni det....
.
Att vita kläder inte lämpar sig särskilt bra för trädgårdsarbete, och att jag inte gillar skit under naglarna. Tånaglarna.
.
Goder afton

4 kommentarer:

Monica sa...

Förstår dig precis när det gäller smuts och grus under tånaglarna... Har gärna sockor till dotterns (läs Vivis) fasa, hon älskar att vara utan strumpor!
Och det är väl bra att fläckarna syns, annars kunde man ju vara smutsig utan att märka det...
Kram, Monica

Viveka på Humlebacken sa...

ja, mamma har rätt, jag älskar att vara barfota!!

Snäckskalsdalen. sa...

Du ser ut som ett trädgårdsproffs där du kommer i din smarta outfit!

Så mycket fint du har i din grop. Jätteintressanta växter och dom verkar ju trivas också.

Har dom klarat den vinter som varit kommer dom väl att klara allt.

Den där ginsten hade jag grävt upp, satt i en kasse, sett till att den inte torkade ut och farit tillbaka till trädgårdsmästaren med, för det finns såna med röda blommor. Det nästan vet jag....

Ha det bra i försommaren
Agneta
kram

Snäckskalsdalen. sa...

Glömde skriva att jag också är ett barfotabar......avskyr framför allt sockor och strumpor av alla slag.....fötterna blir torra men det gör inget!
Jag igen!!!!