lördag 28 november 2009

Fredagsmys

Jag är ett stort fan av fredagsmys. Jag skulle vilja påstå det största fanset av fredagsmys.
.
Jag älskar fredagar. Fredagar är bästa dagen på hela veckan.
.
Särslilt nu på senare tid då jag verkligen jobbat stenhårt för att allt städ, mathandling, matlagning, fix och annat ska vara klart INNAN fredagen.
.
Vi försöker avsluta våra arbeten redan vid tre fyra tiden på fredagarna. Sedan är det bara att "njuta" in helgen.
.
Vi börjar alltid med en liten bastu följt av en tripp ut till utespat där vi ligger och bubblar på tu man hand. Nu är det mörkt så tidigt så det gör inget att vi går ut vid den tiden.
.
När vi är bastade, badade, duschade och klara är klockan i regel inte mer än halv sex. Sedan fixar vi det sista med maten tillsammans och delar på ett smarrigt vin.

Perfekt start på helgen om ni frågar mig. Det är som balsam för själen och godis för relationen.
.
Jag berättade för er att jag inte alls är sugen på vare sig advent eller jul just nu.
.
För att hitta inspiration och lust till det provade jag detta....
.

.
...vi plumsade i med varsin tomteluva på knoppen:)
.
Hade det varit lite snö och så kanske det hade känts lite som om det verkligen nalkas jul, men istället låg vi där och filosoferade under en stjärnklar himmel.
.

.
Lite adventspiff fixade jag dock fram ändå. Inget rött och inga tomtar.
.
Bara lite diskret svart och vitt. Lite lagomt. Vill inte tröttna innan söndag.
..

.
Bokstäverna tycker jag är fina och trots att det är något tidigt ställde jag fram dem på köksön där jag tycker att de gör sig väldigt bra.
.

.
Efter maten dukade vi fram lite mys. Mys som har med advent att göra.
.
.
Vi ringde in till grannarna och frågade om de ville mysa sig lite med oss och titta på idol tillsammans.
.
.
Och det ville de så gärna givetvis;-)
.
.
Till myseriet drack vi glögg på mitt lilla vis.
.
Hur det går till och vad jag gör med min glögg ska jag berätta om i ett senare inlägg.
.
.
Grannarnas små kottar måste ha haft en tuff skolvecka.
.
Det dröjde inte länge innan Vendela dunade in.
.
.
Brorsan Felix slöt sina blå strax därefter.
.
Ungefär sådär ser jag och Ludde ut annars på fredagkvällarna.
.
Den ena ligger däckad i soffan och den andra kan däcka varsom helst. Särskilt efter en tuff arbetsvecka:)
.
.
Vår lilla solstråle Alexandra gjorde sig fredagsfin för att träffa sin pojkvän för fredagsmys.
.
Nu är min brorsa på väg hit med mina brorsöner "knatte" och "fnatte". Vi skall ha dem hos oss till imorgon.
.
Lördagsmys på G;-)

6 kommentarer:

annicap sa...

Åh, ni har alltid så myyysigt i er familj och med era go´a grannar. Man blir riktigt avundsjuk.

Ha en underbar lördag!

Kram!

Viveka på Humlebacken sa...

Men herregud, nu har jag ju glömt dig igen.... och nu är vi på väg bort... jaja, hinner du skriv ett mail med din idé och så kör vi så det ryker:)
kram !!!!

V

ColonialEast sa...

Gud vad mysigt det ser ut!!! Måste vara skönt när barnen hunnit bli så stora att man hinner göra något trevligt tillsammans. Vårt lördagsmys bestod i att bära kartonger. Måste göra plats på övervåningen. Hoppas jag kan få till det snart och åka och kolla era matcher. Skulle va så kul! Kram!!!

Pernilla sa...

Åhhhhh, jag blir så avundsjuk! Vårt fredagsmys är lite mer livligt, om man säger så. :)

Jag tycker att god jul-bokstäverna passar urbra där! Super!

Vi har äntligen fått upp lite adventsstämning här också, jag var inte på topp för det igår. Men nu så. Är dock itne så julig av mig.

Soltorpsgarden sa...

Hej! Så härligt! ungefär samma upplägg med bastu smarrigt vin till matlagningen (när jag inte Detoxar så klart) har vi här...vi brukar starta med hundpromenad och sen bastu mm. Så mysigt, älskar oxå fredagar, vår mellandotter har börjat städa sitt run på torsdagar just för att komma hem och bara ha fredag och softa i sitt rena rum...hon är verkligen ett stort fan av fredagar, ja det är vi nog alla....så fint du har pyntat, snyggt! Ha det bra....kram Vivi

Erika sa...

Jag lovar att jag ska tvinga sambon till att bänka sig i soffan varje fredag o bara lata oss framför TVn, lite gott att dricka till det så kommer vi snart att ha sovit i kapp alla timmarna vi i det laget har lagt på bygget. Något att se fram emot!