fredag 6 november 2009

Det var en gång

Som ni kunde läsa i inlägget innan detta så fyller min pappa år idag. Jag lade in en bild på mig tillsammans med mina tvenne bröder.
.
Jag har fnulat på det där kortet hela dagen när jag varit ute och åkt. Jag har inte så många kort där vi tre faktiskt är tillsammans.
.
Just det fotot i förra inlägget tycker jag väldigt mycket om. Jag tycker det är ett fint kort på oss syskon.
.
När jag kom hem för en stund sedan gick jag raka vägen upp till kontoret för att leta rätt på något gammalt album. Jag var väldigt sugen på att titta på bilder från när vi var små.
.
Jag var sugen på en portion barndomsnostalgi :)
.
Tänkte bjuda på lite foton från när vi var små....
.

.
En gång för hundra år sedan typ badade jag tillsammans med mina brorsor...
.

.
Jag är äldst (tv) Antonio två år yngre (th) och David är lille sladdisen som kom då jag var sju år (mitten)
.

.
Detta är en bild på mig och mina föräldrar.
.
Maj gadd vilken proppmätt bebis jag var! Det ser ut som jag ska käka upp min lilla mamma när som helst. Jag är så fet att mina ögon ser ut som två små streck!
.
.
Vi har alla tre bruna ögon men vi var faktiskt väldigt ljushåriga när vi var små. Särskilt Antonio som ni ser på bilden ovan.
.
.
Detta är David som har begåvats med samma krullar som mig, och de har han payat forward till sin dotter Linda;)
.

.
Så här såg jag ut när jag gick på lekis och var 6 år. En glad liten skit tydligen:)
.
Jag kommer ihåg att någon fröken sade till mig när jag var liten att jag hade rådjursögon. "Rådjur kan du vara själv" muttrade jag tillbaka som vore det värsta förolämpningen... hahaha.
.
Nähäpp, nu får det vara nog med nostalgi.
.
Nu ska jag ägna mig åt fredagsmys med allt vad det innebär.
.
En riktigt skön helg önskar jag er alles!

5 kommentarer:

Cindy sa...

Sicken sötnos. Ja gott om mat verkar ni ha haft iallafall ;-)
Kran och trevlig helg.

Viveka på Humlebacken sa...

Söta bilder!
Jo du, visste jag inte att du skulle kommentera mina försvunna lökar:) klart att du skulle:)
Maskade katter är i grunden vita, men så har de färg i ansiktet, svansen och benen. Birmor, siameser och några andra raser har dessa tecken. De föds helt vita och sedan utmaskas de allteftersom de blir äldre. Beckham är brunmaskad och Hamlet är blåmaskad. Maskade katter har blåa ögon.
Maskfärgen ärvs ungefär lika som vår ögonfärg dvs brunt är en dominant färg (som dina rådjursögon) och blått är en recessiv färg. Fast egentligen är en blåmaskad katt ganska grå i ansiktet, det bara heter blå..
Hoppas att du blev lite klokare nu.!! När ska ni komma och hälsa på oss så att ni får se katterna IRL??
kram

Charlotta sa...

Hejsan svejsan!

Vad kul att få en titt i famijealbumet. Vilken bra kvalitet det var på fotona. Har du scannat in dem själv?

Det syns tydligt att både du och brorsorna har den där rätta glimten i ögonen. Det riktigt syns att du var riktigt busig. Redan då...

Fredagskram

//Charlotta.

Unknown sa...

Vilka gullungar!
Du har verkligen alltid gillat att bada...
Fast nu i detta väder klär du även i mössa i badet...
Ni skulle ta ett bad i ert lyxbad på verandan, du och dina bröder nu asap gör då och nu bilder....
Du är ju så kreativ.
Ha en trevlig helg!
Annelie
radhusochstuga

Lillebror sa...

Vad man ser våra ungar i varandra!
Du och Linda liknar varandra på pricken i badbilderna och Max och Tjotta på dagisbilden!