onsdag 27 februari 2008

Deppigt var det här.

Så har man återigen fått ett samtal som innehöll negativ information. Dags att ta fram almenackan igen. Det har skrivits och strykts, strykts och skrivits så pass så att nu ser min annars så prydliga almenacka ut som ett enda stort kladd.

Grundläggningsarbetet är framskjutet till måndag v.10. Byggstartsmötet till torsdag v.11 och husleveransen till måndag v.12.

Att det skjuts fram lite gör väl egentligen inte så mycket bara det inte påverkar själva inflyttningsdatumet allt för mycket. Det som däremot får mig att totalt bryta ihop och få mig helt deppig är att just vecka 12 så har jag en konferens med en viktig datorutbildning inplanerad. Det blir jätte svårt för mig att försöka få chefen att förstå varför jag måste få slippa denna utbildning.

Vadå, du behöver väl inte vara på plats tänker säkert många. Det finns ju hantverkare som skall bygga ihop kåken. Jo visst är det så, men för mig är detta en dröm som går i uppfyllelse och en "once in a life time" upplevelse. Självklart så vill ju jag inte gå miste om ett endaste dugg.

Jag hade sett fram emot att vara först på plats på morgonen vid tomten med en korg full av mina nybakade bullar och en termos kaffe. Se hur hela ekipaget med vårt hus sakta rullar fram och sedan få uppleva hur huset monteras ihop bit för bit.

Det var min dröm det......

Nu ska jag deppa lite till, sedan ska jag ta och ringa upp chefen och gråta ut och.......................

Vi får väl se.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå, det tycker jag visst att chefen måste förstå... Att ens hus kommer är en enorm händelse, som man bara inte kan missa. Vi stod där hela familjen och mormor och morfar och alla... och bara höll andan. Det är verkligen jättekul. Håller tummarna för att det löser sig, så att du åtminstone kan vara med en dag.

Maria sa...

Hej Viveka, tack för dina "tummar" jag behöver allt stöd jag kan få. Har sagt att jag vill ta ut semester och chefen skulle ge mig besked på måndag.
Kikade in på din blogg. Vilket fantastiskt vackert hus ni bygger! Grattis till er fina smak. Jag gillar även er planlösning, mycket väl genomtänkt.

Lycka till själva och tack för dina sympatier:-)